افزایش مسافران بریتانیایی به دیگر کشورهای اروپا پس از توافق «پل هوایی»

گزارش می‌شود که شمارافرادی که به دنبال رزرو یک استراحت سریع هستند، رو به افزایش است

ایتالیا همه سال پذیرای هزاران مسافر بریتانیایی بوده است-Miguel MEDINA / AFP

بنا بر گزارش‌ها، قرار است دولت بریتانیا لیست اولیه از كشورهایی را كه با آنها توافق نامه «پل هوایی» خواهد داشت، اعلام كند و به مسافران این اجازه را بدهد که تعطیلات تابستانی خود را از بند محدودیت‌های اعمال شده توسط مقررات قرنطینه بین‌المللی‌، آزاد کنند.

«پل‌های هوایی» ( توافق‌نامه‌ای میان دو کشور است که اجازه می‌دهد ورود و خروج به کشور بدون نیاز به قرنطینه ۱۴ روزه انجام شود) هم به عنوان راهی برای نجات گردشگری و هم امید کشورها برای سفرهای خارجی در دنیای پس از قرنطینه، ایجاد شده است.

طبق گزارش‌های «دیلی پاراگراف» حالا انتظار می‌رود که این مقررات به عنوان بخشی از روندی سه مرحله‌ای معرفی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدامات از ۴ ژوئیه آغاز خواهد شد. با توجه به این گزارش، یک گروه دوم بزرگتر از سایر کشورها احتمالا به فهرست اضافه می‌شود که شامل کشورهای اسکاندیناوی و جزایر کم خطر کارائیب خواهد بود.

این تصمیم به دنبال گفته‌های وزیر ترابری «گرانت شاپز» اتخاذ می‌شود که گفت این توافق تنها با کشورهایی صورت می‌گیرد که سیستم آزمایش و ردیابی ویروس کرونا در آن همانند استانداردهای بریتانیا دنبال  می‌شود.

آقای شاپز در جواب این سوال که «ملاحظات اصلی» کمیته منتخب ترابری عمومی، در مذاکرات با سایر کشورها، برای راه‌اندازی یک پل هوایی چیست، گفت که توانایی کشورها برای هشدار دادن به افراد در صورت تماس با شخص مبتلا به بیماری کرونا، یکی از عوامل است.

او همچنین با اشاره به نکته‌ها و پرسش‌‌های مورد توجه مقامات بریتانیا، گفت: «آیا آنها چیزی معادل سیستم آزمایش و ردیابی معادل وزارت بهداشت بریتانیا دارند؟ حالا این سیستم آزمایش و ردیابی اینجا بسیار گسترده است. ما ظرفیت آزمایش خیلی بیشتر از موارد فوری مورد نیاز را در اختیار داریم که می‌تواند به صورت گسترده و همه جا مورد استفاده قرار گیرد. آیا این کشورها که در حال مذاکره با آنها هستیم، این قابلیت را دارند؟»

وی افزود که میزان و مسیر این بیماری در کشورهای مقصد، نکته اساسی دیگری است که مورد توجه قرارخواهد گرفت.

آقای شاپز گفت:«من کاملا به مشکلی که از طریق این جابه‌جایی هوایی به وجود خواهد آمد واقفم. من مشکلات هر دو بخش را، هم هواپیما و خطوط هوایی و هم کارکنانی که در فرودگاه با آن رو‌به‌رو هستند، می دانم. بیماری کرونا یک فاجعه تمام وکمال است.»

«تنها موردی که آن را بدتر می‌کند این است که کشوری کارهای انجام شده برای کنترل اوج همه‌گیری را ادامه ندهد. به همین دلیل است که قرنطینه به عنوان یک نکته مهم در زمان اوج همه گیری معرفی شده است.»

او همچنین گفت:«می دانم که بحث‌های زیادی درمورد این که چه کاری برای شروع آن باید انجام می‌دادیم، وجود دارد.» و افزود: « رئیس ارشد پزشکی در ابتدای کار به من گفت، نه، قرنطینه راه حل مناسبی در مرحله آغازین بیماری نیست.»

گزارش می‌شود که شمارافرادی که به دنبال رزرو یک استراحت سریع هستند، رو به افزایش است.

تایمز با استناد به داده‌های تارنمای مقایسه قیمت به نام «فروشگاه سفر» ، گزارش داده  است که این شرکت نسبت به دو هفته قبل با افزایش ۵۲ درصدی افراد برای رزرو تعطیلات روبه‌رو شده است  و اسپانیا نقطه آغازین سفر، در ۷ مقصد برتر از میان بیست کشور جهان  است.

گزارش بیشتر از پرس اسوسييشن

© The Independent

بیشتر از جهان