کشورهای انگلیسی‌زبان کمتر از فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها از مقررات قرنطینه پیروی کرده‌اند

متخصصان در دانشگاه دورهام دریافته‌‌اند که ۷۱ درصد افراد انگلیسی‌زبان در سراسر جهان از دستورالعمل‌ها پیروی کرده‌اند

حضور بدون ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در بارها در اولین روز کاهش مراحل مقررات قرنطینه در بریتانیا، انتقادهای زیادی را با خود به همراه داشت - DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

یک مطالعه جدید ادعا می‌کند مردم بریتانیا، آمریکایی‌ها و سایر انگلیسی‌زبان‌ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی، مقررات قرنطینه ناشی از ویروس کرونا را به طور قابل ملاحظه‌‌ای کمتر رعایت کرده‌اند.

متخصصان در دانشگاه دورهام دریافته‌‌اند که ۷۱ درصد افراد انگلیسی‌زبان در سراسر جهان از دستورالعمل‌ها پیروی کرده‌اند.

اما طبق بررسی و تحلیل این متخصصان از یک نظرسنجی که از هشت هزارو۳۰۰ پاسخ‌دهنده از۷۰ کشور جهان به دست آمده، گفته می‌شود ۸۹ درصد فرانسوی‌ و ایتالیایی‌زبانان از مقررات پیروی کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



از آن جا که این یافته‌ها با گروه‌های زبانی در ارتباط است نه با ملیت‌ها یا محل سکونت، باید با دقت مورد تفسیر قرار بگیرد، چرا که مقررات قرنطینه و پیروی از آن در کشورهای انگلیسی‌زبان بسیار متفاوت از یکدیگر بوده است.

در بسیاری از ایالت‌های آمریکا قوانین ساده‌تری اعمال شد و یا این که اصلا چنین مقرراتی وجود نداشت، در حالی که فرانسه و ایتالیا شرایط محدودتر و اعمال مقررات بیشتری به نسبت بریتانیا داشتند؛ نظیر تقاضای مدارک برای ترک خانه در اوج همه‌گیری ویروس کرونا.

این مطالعه که از مردم ۷۰ کشور جهان نظرسنجی کرده است، دریافت که کشورهای اسپانیایی زبان با پیروی ۶۷ درصدی از مقررات قرنطینه کمترین میزان تبعیت را داشته‌اند.

داده‌های این مطالعه که از طریق یک نرم‌افزار موبایل به نام «پرادیتوس» از ۷۰ کشور جهان و از میان ۸۳۰۰ پاسخ‌دهنده جمع‌آوری شده است، همچنین سؤالاتی را در زمینه دیدگاه آن‌ها نسبت به پوشیدن ماسک، فاصله در اجتماعات و یا شستن دست‌ها مطرح کرد.

شرکت‌کنندگان همچنین درباره سایر اظهارات سیاسی عمومی (نظیر این که آیا باید به دولت گوش بدهیم یا خیر)  مورد پرسش قرار گرفتند.

آن‌ها دریافتند که باور به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی مانند پوشیدن ماسک و یا شستن دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ (علاوه بر ملاحظات شخصی) از تدابیر مهم در پیروی از مقررات بوده‌اند.

پروفسور ساشا کراس گفت: «کشورهای گوشه‌وکنار جهان در اعمال مقررات مختلف برای کند کردن روند انتشار کووید-۱۹ با چالش‌های غیرمعمولی روبه‌رو بوده‌اند.

برای این که این اقدامات مؤثر واقع شود، مردم باید رعایت کنند. بسیاری از دولت‌ها در حال برداشتن محدودیت‌های رسمی‌‌اند که در این صورت اهمیت رعایت داوطلبانه بسیار بالا می‌رود، بنابراین بسیار مهم است که افراد درباره تأثیر پوشیدن ماسک‌ها، شستن دست، فاصله در اجتماعات و ماندن درخانه به منظور پیروی داوطلبانه از قوانین و توصیه‌های دولت، آگاه و مطلع شوند.»

© The Independent

بیشتر از جهان