گزارش اورشلیم‌پست از بمباران پایگاه «امام علی»

«حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار شبه‌نظامی در سوریه با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند»

تصویر ماهواره‌ای از پایگاه امام علی در شرق سوریه-(Photo: Image Sat)

به گزارش روزنامه اورشلیم‌پست، پایگاه «امام علی» که ادعا می‌شود با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در جنوب سوریه ساخته شده، روز سوم ژوئیه با «جت‌هایی که هویت آن‌ها مشخص نشده» بمباران شده‌ است.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شد: «شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی شبکه‌ای از پایگاه‌های و مسیرهای قاچاق در آن منطقه دارند». همچنین آن‌ها در سراسر مسیر دیرالزور و مسیر پایگاه‌هایی که به عنوان T-4، T-3 و T-2 شناخته می‌شوند، خانه‌هایی را به تصرف درآورده‌اند. بیش از یک سال است که این منطقه به طور متناوب هدف حمله هوایی قرار می‌گیرد.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، «حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار شبه‌نظامی در سوریه با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند»، اما تنها حدود ۸۰۰ نفر از عوامل با سپاه پاسداران مرتبط هستند.

مقامات تهران در مورد حمله به پایگاه امام علی موضع‌گیری نکرده‌اند. همچنین جمهوری اسلامی حضور خود در سوریه را مستشاری اعلام می‌کند و اتهام ارتباط با شبه‌نظامیان را تایید نکرده است.

این روزنامه به قراردادی که برای حمایت نظامی سوریه بین دو کشور ایران و سوریه امضا شده، اشاره می‌کند که می‌تواند به استقرار سامانه‌های سوم خرداد و باور در سوریه بیانجامد. تهران در ماه آوریل ۲۰۱۸ تلاش کرد، سوم خرداد را به پایگاه T-4 منتقل کند، اما این سامانه هدف حمله هوایی قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته اورشلیم پست، رژیم سوریه، اسرائیل را برای حملات هوایی در سوریه سرزنش می‌کند و این در حالی است که ادعا می‌شود اسرائیل بیش از یک‌هزار حمله هوایی علیه مواضع نیروهای نظامی وابسته به جمهوری ایران انجام داده‌ است. اسرائیل می‌گوید که در تلافی این که گروهی ناشناس قصد داشتند حصار امنیتی در اراضی تحت اشغال اسرائیل در بلندی‌های جولان مواد منفجره بگذارند، در روز سوم ژوئیه حملات دیگری در سوریه انجام داده ‌است.

این روزنامه به نقل از نیروهای نظامی اسرائیل آورده است که انفجارها با استفاده هواپیماهای ناشناس در نزدیکی ابوکمال رخ داده‌ است.

به نوشتهYnetnews این حمله به اسرائیل نسبت داده می‌شود، هرچند ترکیه هم در این منطقه عملیات‌هایی اجرا و به مواضع نظامیان حمله می‌کند.

فاکس‌نیوز آمریکا هفته گذشته گزارش داد که ایران در حال ساخت انباری از سلاح‌های پیشرفته در زیر زمین این منطقه است.

تصاویر ماهواره‌ای مربوط به ماهواره Sat International در تاریخ ۱۲ ماه مه، بلدوزرهایی را در دهانه این تونل که برآورد می‌شود عرض آن حدود ۱۵ فوت باشد نشان می دهد. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای برآورد شده که وسایل نقلیه حامل سامانه‌های سلاح پیشرفته در این تونل جا می‌شوند.

ارتش اسرائیل قبلا گفته ‌بود که مواضع نظامیان سوریه‌ای در بخش جنوبی سوریه را هدف قرار داده ‌است. این حمله پس از آن صورت گرفت که به ادعای ارتش اسرائیل یک گروه مسلح شبه‌نظامی تلاش کرد در نزدیکی حصار مرزی اسرائیل مواد منفجره جاسازی کند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در حمله هوایی روز سه‌شنبه در شرق سوریه، در نزدیکی مرز عراق،  دست‌کم ۱۵ شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی ایران کشته شدند.