ادعاهای جدید در مورد پایگاه‌های نظامی محرمانه منسوب ایران

فاکس نیوز ادعا می‌کند ایران در حال ساخت یک پایگاه نظامی در مرز عراق و سوریه است

صفحه توییتر اسرائیل به فارسی

منابع جاسوسی غربی به فاکس‌نیوز گفته‌اند،‌ ایران در حال ساخت یک پایگاه نظامی جدید و محرمانه در مرز سوریه و عراق است که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این خبرگزاری آمریکایی ادعا می‌کند که از طریق اطلاعات منابع جاسوسی متعدد از احداث این پایگاه آگاه شده است.

فاکس در ادامه گزارش خود ادعا می‌کند که این پایگاه امام علی نام دارد و نیروی قدس با مجوز رهبران تهران در حال ساخت آن است.

در تصاویر منتشر شده از سوی این خبرگزاری منطقه‌ای در مرز عراق و سوریه نشان داده شده که عملیات ساخت و ساز در یک سال گذشته در آن انجام شده است. این عکس نشان می‌دهد که در مردادماه سال گذشته هیچ نشانه‌ای از ساخت و ساز در این منطقه نبوده اما در مدت یک سال دست کم ۵ ساختمان جداگانه در آن ساخته شده است.

این منطقه در ۱۵۰ کیلومتری دیرالزور واقع شده که مسیر مهمی در انتقال منابع در خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اسرائیل ادعا می‌کند در چند هفته گذشته پایگاه‌های نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی را در عراق و سوریه هدف قرار داده است. هدف از این حمله‌ها، مقابله با تبدیل عراق و سوریه به پایگاهی برای حمله به اسرائیل اعلام شده است. مقامات تهران به این حمله‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر کرد،‌ مدعی شد حزب‌الله و حامی اصلی‌اش،‌ جمهوری اسلامی در دره بقاع کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن بنا کرده‌اند و تجهیزات کلیدی را به مناطق غیرنظامی و مسکونی بیروت انتقال داده‌اند. دره بقاع در ۳۰ کیلومتری بیروت قرار دارد.

البته آسوشیتدپرس در این زمینه به نقل از یک مقام آگاه نوشته است که کارخانه مورد نظر در مرحله عملیات قرار دارد و هنوز تجهیزات مهمی در اختیار ندارد. با این حال ارتش اسرائیل ادعا می‌کند این سایت بخشی از طرح تولید سلاح‌ها با دقت و برد بیشتر است.

مقامات حزب‌الله هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

بیشتر از