درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات ۲۰۲۰

رئیس جمهور آمریکا نگران تقلب در انتخابات ریاست جمهوری است

جو بایدن، نماینده حزب دموکرات و دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات‌متحده، نماینده حزب جمهوری‌خواه - Jim WATSON, Dominick Reuter / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، امروز پنج‌شنبه نهم مردادماه در توئیتی نوشته است که «رای‌گیری پستی، انتخابات ماه نوامبر را به نادرست‌ترین و جعلی‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بدل خواهد کرد که مایه شرمساری بزرگی برای کشور است».

دونالد ترامپ در این توئیت خواستار به تعویق افتادن برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری در ماه نوامبر شده است.

دونالد ترامپ پیش‌تر هم در مقاطع مختلف به رای‌گیری از طریق پست اعتراض کرده بود. ترامپ پیش از این پیام به نقل از «ویلیام بار» پیامی دیگر را در صفحه اجتماعی توئیتر خود منتشر کرد و برگزاری انتخابات به صورت پستی را فاجعه‌ خواند. 

ترامپ روز بیست و ششم ماه می  در توئیتی مدعی شده بود که رأی‌گیری پستی در انتخابات پیش‌روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد.

شبکه توئیتر در آن زمان  برای نخستین بار در اقدامی با افزودن اخطاری به یکی از توئیت‌های ترامپ امکان راستی‌آزمایی آن را فراهم آورد.

رئیس جمهور آمریکا در آن پیام توئیتری نوشته بود: « صندوق‌های پستی سرقت می‌شوند، برگه‌های رأی جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می‌شوند و به طور جعلی امضا می‌شوند...» 

توییتر در واکنش به این پیام، برچسبی به را به انتهای این پیام با عنوان «حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید.» اضافه کرد که کاربران را به مقالات خبری درباره ادعای آقای ترامپ هدایت می‌کرد.

همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است تا بسیاری از ایالت‌های این کشور تلاش کنند تا انتخابات از طریق پست انجام شود تا از بالارفتن آمار مبتلایان در این کشور جلوگیری شود.

نظرسنجی‌های تازه درباره انتخابات پیش‌رو در آمریکا  حاکی از آن است که دونالد ترامپ در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، ا در جایگاه پایین‌تری نسبت به رقیب دموکرات خود یعنی جو بایدن قرار دارد.