قتل فجیع کارآفرین ۳۳ ساله در نیویورک

فهیم صالح بنیانگذار موفق چندین شرکت استارت‌آپ بود

عکس از صفحه اینستاگرام فهیم صالح

جسد یک کارآفرین ۳۳ ساله عرصه فن‌آوری که در قتلی فجیع تکه تکه شده بود در آپارتمان لوکس چند میلیون‌دلاری‌اش در منهتنِ نیویورک پیدا شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که شاید آخرین لحظات زندگی او در دوربین مداربسته ضبط شده باشد.

فهیم صالح بنیانگذار موفق چندین شرکت استارت‌آپ و پسر مهاجرینی از بنگلادش بود. گفته می‌شود جسد او را خواهرش روز سه‌شنبه پیدا کرده است. او یک روز بود که برادرش را ندیده بود و برای سرزدن به او آمده بود.

به گزارش «نیویورک دیلی نیوز» جسد آقای صالح نزدیک یک اره برقی و کیسه‌های پلاستیک صنعتی پیدا شده است. سر او را قطع کرده بودند و دست و پاهایش را از تنش جدا کرده بودند. منابع پلیس در گفتگو با روزنامه «نیویورک پست» گفتند این قتلی «حرفه‌ای» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «دیلی نیوز» در ویدئوهای دوربین‌های مداربسته می‌توان دید که مرد دومی دنبال آقای صالح می‌آید و وارد آسانسور ساختمان می‌شود. این مرد دوم کت و شلوار، کلاه، دستکش و صورتک دارد. یک منبع به این روزنامه گفت: «مجرم چمدان داشت. خیلی حرفه‌ای بود.»

گفته می‌شود که در ویدئوی به دست آمده آقای صالح را می‌بینیم که از آسانسور در همان طبقه‌ای که آپارتمانش در آن واقع شده بیرون می‌آید اما به زمین می‌افتد. هنوز معلوم نیست علت سقوط او چیست.

به گفته همسایه‌ها آن‌ها شاهد این بودند که پلیس دو زن را که پس از قتل به آپارتمان آمدند همراهی می‌کرد. این دو زن ظاهری «هیستریک» و حاکی از «ناباوری» داشتند و با مامورین پلیس از محل خارج شدند. سگی با اندازه متوسط هم از آپارتمان آقای صالح بیرون برده شد.

این فرد سی و سه ساله مدیر عامل شرکت گوکادا بود، نرم‌افزاری برای اشتراک موتورسیکلت در لاگوسِ نیجریه. او در ضمن از بنیانگذاران شرکت «ادونچر کاپیتال» بود. آقای صالح به همراه برخی شرکا شرکتی به نام «پاتائو» در زمینه حمل و نقل شهری در نپال و بنگلادش به راه انداخته بود و قبلا مدیر عامل شرکت «کیک‌بک اپز» بود که شامل چندین نرم‌افزار ویژه شوخی‌های تلفنی می‌شد از جمله «پرنک‌دایال» و «پرنک‌پد.»

او در صفحه لینکدین خود این‌گونه توصیف شده بود: «پیدا کردن آدم‌های خوب، در رفتن از دست ترافیک و ارزش‌سازی.»

شرکت گوکادا با تایید مرگ او در بیانیه‌ای گفت: «با اندوه بسیار فقدان ناگهانی و غم‌بار بنیانگذار و مدیر کل خود، فهیم صالح، را به اطلاع شما می‌رسانیم.»

حسین ام. الیوس، از بنیانگذاران شرکت پاتائو، در گفتگو با روزنامه «دیلی استار» بنگلادش گفت: «فهیم به پتانسیل فن‌آوری برای ایجاد تحول در زندگی مردم بنگلادش و سایر کشورها باور داشت.»

او افزود: «او می‌دید که وقتی ما هدف و چشم‌انداز مشترک داشته باشیم می‌توانیم به کجاها برسیم. او الهام‌بخشی بی‌نظیر برای پاتائو و برای کل محیط ما بود و خواهد بود.»

پلیس هنوز انگیزه این قتل را اعلام نکرده است. یکی از مسئولین روابط عمومی پلیس نیویورک به اولین تقاضای ما برای گفتگو پاسخ نداد.

© The Independent

بیشتر از جهان