استادیوم‌های ورزشی بریتانیا از ماه اکتبر به روی هواداران گشوده می شوند

بوریس جانسون تاکید کرده که این تغییرات باید به روشی ایمن در برابر کووید۱۹ انجام شود

باشگاه‌های لیگ برتر امیدوارند که فصل آینده ۴۰ درصد ظرفیت را پر کنند- Glyn KIRK / POOL / AFP

بوریس جانسون تأیید کرد که طرفداران ورزش می‌توانند درماه اکتبر به استادیوم‌های بریتانیا  بازگردند، مشروط بر آن که یک سری آزمایش‌های موفق را برای اطمینان از اقدامات ایمنی انجام دهند.

طبق یافته‌های ایندیپندنت، باشگاه‌های لیگ برتر امیدوارند که فصل آینده ۴۰ درصد ظرفیت را پر کنند و به این منظور یک گروه کاری را با وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، تشکیل داده‌اند.

مسابقات کریکت داخلی مانند بازی دوستانه سوری در مقابل میدلسکس در اووال (۲۶-۲۷ ژوئیه) مسابقات جهانی اسنوکر(۳۱ ژوئیه) و مسابقات اسب‌سواری گلوریس گودوود(اول آگوست) همه وعده استقبال از تماشاگران را داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر صبح روز جمعه در یک جلسه اطلاع‌رسانی راجع به ویروس کرونا گفت: «از اول آگوست، برگزاری مسابقات در مکان‌های سرپوشیده را با حضور تماشاگران آغاز می‌کنیم و با توجه به موفقیت این موارد آزمایشی، گردهمایی‌های بزرگتر در سالن‌هایی مانند سالن‌های ورزشی را آزمایش خواهیم کرد به این امید که در پاییز به بازگشایی مجدد و گسترده‌ای دست یابیم.» 

«برنامه ما این است که تماشاگران از ماه اکتبر به سالن‌های ورزشی بازگردند. دوباره تاکید می‌کنم، این تغییرات باید به روشی ایمن در برابر کووید۱۹ انجام شود که مستلزم موفقیت در نتایج موارد آزمایشی است.»

اگرچه هنوز چندین مورد آماده‌سازی پیرامون فاصله‌گیری در اجتماعات باید حل شود تا از کمترین خطر انتشار کووید ۱۹ اطمینان حاصل شود.

با کاهش قوانین فاصله‌گیری در اجتماعات به یک متر، دوست‌داران ورزش می‌توانند بر فرض در صندلی‌های یکی در میان بنشینند و اما نگرانی‌ها در مورد طرفدارانی است که در زاویه اریب نشسته‌اند که همچنان در معرض خطر خواهند بود. بلیت‌ها احتمالا بین دارندگان بلیت‌های فصلی و از طریق سیستم قرعه‌کشی تقسیم خواهد شد. 

همچنین، نگرانی‌های بیشتری در مورد چگونگی نحوه حمل و نقل مسافران به داخل و خارج از استادیوم‌های ورزشی وجود دارد و البته حضار به دلیل فریاد زدن و یا آواز خواندن احتمالی، باید ماسک صورت بپوشند.

لیگ دسته اول فوتبال درصدر بازگشت ورزش‌ها در بریتانیاست، و گمان می‌رود که دولت از موفقیت در راه‌اندازی پروژه خرسند باشد.

بازگشت هواداران، به ویژه برای لیگ فوتبال انگلیس و سایر ورزش‌هایی که به درآمد حاصل از دریافت ورودی‌ها متکی هستند‌، بسیار مهم است.

© The Independent

بیشتر از ورزش