با جیغ کشیدن در فضای باز استرس خود را خالی کنید

«فریاد کشیدن یک ابزار روان‌درمانی و برای رها کردن احساسات حبس شده است»

«بخشی از فواید جیغ کشیدن، از توانایی رها کردن صدای بلند در فضای باز و دست نخورده حاصل می‌شود. این عمل در واقع به بخش «آمیگدالا»ی مغز اجازه می‌دهد استرس جمع شده را رها کند و پیش رود.»  - Louisa GOULIAMAKI / AFP

ایسلند از مردم دعوت کرده است که به طبیعت دست نخورده‌اش نگاه کنند و با «فریاد کشیدن و جیغ زدن» استرس‌شان را خالی کنند.

یک کارزار جدید مردم را تشویق کرده است که در حال تماشای طبیعت وحشی کشور، از جمله سواحل، آبشارها و دریاچه‌ها در یک تارنما صدای خود را در حال فریاد زدن ضبط کنند.

فریادهای ضبط شده سپس در طبیعت «رها» خواهد شد.

نهاد «الهام گرفته از ایسلند» وابسته به سازمان گردشگری این کشور در واکنش به همه‌گیری کرونا که برنامه سفر بسیاری از مردم را لغو کرده است، کارزاری به راه اندخته است که از مردم سراسر جهان می‌خواهد یاس و نابرآوردگی‌های خود را (با فریاد کشیدن) خالی کنند.

این تارنما می‌گوید: «امسال با مسایل بسیاری رو‌به‌رو شدید و به نظر می‌رسد نیازمند جایی هستید که نابرآوردگی‌هایتان را بیرون بریزید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«جایی وسیع و دست نخورده. به نظر می‌رسد به ایسلند نیاز دارید.»

«صدای فریاتان را ضبط کنید و ما آن را در ایسلند زیبا و باز رها خواهیم کرد. و وقتی آماده بودید، شخصا به اینجا بیایید و واقعا جیغ بکشید. قول می‌دهیم إحساس بهتری بکنید.»

این کارزار حتی به کمک‌های حرفه‌ای زویی استون، روانپزشک و مشاور روانی اشاره دارد که  فواید فریاد کشیدن از ته سینه را توضیح می‌دهد.

«فریاد کشیدن یک ابزار روان‌درمانی است که در سال‌های ۱۹۷۰ به عنوان راهی برای رها کردن احساسات حبس شده مطرح شد.»

«آنچه متوجه آن نیستیم، این است که واکنش روانی میل به فریاد کشیدن بخش «آمیگدالا»ی مغز را روشن می‌کند. این بخش از مغز هنگام إحساس خطر فعال می‌شود که همه ما در چند ماه گذشته آن را تجربه کرده‌ایم.»

«بخشی از فواید جیغ کشیدن، از توانایی رها کردن صدای بلند در فضای باز و دست نخورده حاصل می‌شود. این عمل در واقع به بخش «آمیگدالا»ی مغز اجازه می‌دهد استرس جمع شده را رها کند و پیش رود.» 

این تارنما حتی راهنمایی برای طرز صحیح جیغ کشیدن، از جمله ایستادن با جدا گذاشتن پاها به عرض شانه با زانوهای اندکی خم شده دارد که در آن حال صدای فریاد از زیر دیافراگم و بخش پایینی سینه، از شکم بیرون می‌آید. 

در این راهنما گفته شده است: «یک کودک خردسال را در حال گریه و جیغ زدن مجسم کنید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی