رکوردشکنی آمریکا در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز

انتقاد شدید فرماندار جمهوری‌خواه مریلند از مدیریت بحران ترامپ

لری هوگان، فرماندار جمهوری‌خواه مریلند: «مشخص بود صبر کردن برای رییس جمهور تا هدایت اقدامات پیش‌گیرانه را در کشور به دست گیرد بی‌فایده است»Robyn Beck / AFP

ایالات متحده به بالاترین آمار روزانه خود برای موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا رسید در حالی که چندین ایالت نیز از رکورد موارد مبتلای روزانه خود عبور کردند و هنوز بحث و مناظره درباره استفاده از ماسک صورت و بازگشایی مدارس در این کشور ادامه دارد.

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز تعداد کل موارد ثبت شده در سطح کشور در روز پنج‌شنبه به ۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر رسید که بسیار بیشتر از آمار قبلی ۶۷ هزار و ۷۹۱ نفر بود که تنها دو روز پیش اتفاق افتاد.

بسیاری از موارد جدید متعلق به ایالاتی بود که شاهد صعود شیوع به این بیماری‌اند؛ چرا که در این ایالات قوانین قرنطینه کنار گذاشته شده است و این ویروس به سرعت در حال شیوع در میان ساکنان آن‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیشترین آمار متعلق به فلوریدا بود که ۱۳ هزار و ۹۶۵ مورد جدید داشت. این دومین روز وخیم در تاریخ موارد ابتلای این ایالت، بعد از ابتلای ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در روز ۱۲ ژوئیه بود. ضمن این که این ایالت تعداد بی‌سابقه‌ای از مرگ مبتلایان را گزارش کرد که ۱۵۶ نفر در یک روز بود. روز قبلی با بیشترین آمار مرگ تنها دو روز پیش با ۱۳۲ مورد بود.

فلوریدا با مشکلات گزارش آمار مواجه شده است که باعث می‌شود تعیین درصد موارد مبتلا و پاسخ مثبت آزمایش‌ها سخت‌تر شود و تا همین اخیرا از ارائه آمار نرخ پذیرش بیماران در بیمارستان خودداری کرده است که یعنی تاثیر آمار بالای موارد ابتلا آن گونه که باید مشخص نیست.

در همین حال، آن طرف مرز در ایالت جورجیا، فرماندار برایان کمپ در اقدامی غیرعادی در مقابل اجباری کردن ماسک در اماکن عمومی مقاومت کرده و جلوی مقامات محلی را برای اجباری کردن ماسک گرفت و حتی گفت از طرف «مالکان تجارت‌های آتلانتا و کارمندان سخت‌کوش آن‌ها» از شهردار آتلانتا به همین خاطر شکایت خواهد کرد.

جورجیا روز گذشته ۲۷۰۱ مورد جدید ابتلا را ثبت کرد که کمتر از بیشترین آمار موارد ابتلای روزانه در این ایالت است اما هنوز بسیار بیشتر از آماری است که این ایالت تا پیش از شیوع گسترده این ویروس در اواخر ماه ژوئن ثبت می‌کرد.

در همین حال، فرمانداران دیگر انتقادات خود را متوجه کابینه ترامپ به خاطر نحوه مدیریت و واکنش به این بیماری عالم‌گیر کرده‌اند. لری هوگان، فرماندار جمهوری‌خواه مریلند گزیده‌ای را از کتاب آینده خود در واشنگتن پست منتشر کرد و در آن به شدت از واکنش رییس جمهور هم‌زمان با گسترش شیوع این بیماری انتقاد کرد.

او درباره روزهای آغازین شیوع این بیماری عالم‌گیر نوشت: «مشخص بود صبر کردن برای رییس جمهور تا هدایت اقدامات پیش‌گیرانه را در کشور به دست گیرد بی‌فایده است. اگر ما کمی بیشتر صبر می‌کردیم به مرگ و زجر شهروندان بیشتری منجر می‌شد. بنابراین هر فرماندار راه خود را پی گرفت که دقیقا دلیل واکنش نصفه و نیمه ایالات متحده در کنترل این بیماری است.»

© The Independent

بیشتر از جهان