ترامپ: سفیدپوستان بیش از سیاه‌پوستان توسط پلیس کشته می‌شوند

رئیس جمهور آمریکا شعار «زندگی سیاهان مهم است» را «نماد تنفر» خوانده بود

رئیس جمهور آمریکا نتایج مطالعاتی را که مرگ نامتناسب آمریکایی-افریقایی‌تباران توسط پلیس آمریکا را نشان می‌دهد، رد کرده. Drew Angerer / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ ادعا کرد که اجرای قانون آمریکا منجر به مرگ «سفیدپوستان بیشتری» نسبت به آمریکایی-افریقایی‌تباران شده‌است.

او با گفتن این جمله در پاسخ به پرسش خبرنگارCBS درباره مرگ جورج فلوید، نگرانی‌های موجود درباره تعصبات نژادی را رد کرد و گفت: «سفیدپوستان هم همین‌طور، این چه سوال وحشتناکی است که می‌پرسید؛ سفیدپوستان هم همین‌طور.»

مرگ مرد آمریکایی-افریقایی‌تبار غیرمسلح که بیش از یک‌ماه پیش در مینیا‌پولیس اتفاق افتاد، تظاهرات و ناآرامی‌های بسیاری را علیه نژادپرستی نهادینه شده و خشونت‌های پلیس در سراسر جهان برانگیخت.

اما خلاف همه این‌ها، رییس جمهور آمریکا به معترضان برچست «اراذل و اوباش» زد و شعار «زندگی سیاهان مهم است» را «نماد تنفر» خواند.

آقای ترامپ که روز سه‌شنبه مرگ جورج فلوید را «وحشتناک» خوانده‌بود، نتایج مطالعاتی را که مرگ نامتناسب آمریکایی-افریقایی‌تباران تحت کنترل پلیس آمریکا را نشان می‌دهد، رد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از این مطالعات حاکی از آن است که آمریکایی‌های افریقایی‌تبار ۲.۸ بار بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست در معرض خطر کشته‌شدن توسط پلیس‌اند. براساس نتایج آخرین سرشماری، ۷۶.۳ درصد از جمعیت آمریکا سفیدپوست‌اند و سفیدپوستان ۵۲ درصد از قربانیان پلیس را تشکیل می‌دهند.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۸ انجام شده نشان می‌دهد که احتمال مرگ مردان آمریکایی-افریقایی‌تبار در دست پلیس ۳.۵ بیشتر از مردان سفیدپوست است.

آقای ترامپ هم‌چنین در مصاحبه روز سه‌شنبه، ادعاهای موجود را درباره این‌که پرچم آمریکا نماد برده‌داری است رد کرد. او اظهارداشت: «من افرادی را می‌شناسم که این پرچم را دوست دارند و به برده‌داری فکر نمی‌کنند. من فقط فکر می‌کنم که این جا مساله آزادی بیان مطرح است؛ چه از پرچم صحبت کنید، چه بگویید زندگی سیاهان مهم است یا هر چیز دیگر، این آزادی بیان را نشان می‌دهد.»

© The Independent

بیشتر از جهان