در سه حمله انتحاری در نیجریه ده‌ها تن کشته و زخمی شدند

در نیجریه، در جریان سه حمله انتحاری به روستائیانی که در حال تماشای فوتبال بودند، دستکم ۳۰ تن کشته و ۴۰ تن زخمی شدند.

طبق اظهارات خدمات فوریت‌های پزشکی نیجریه، در جریان سه حمله انتحاری دستکم ۳۰ تن کشته شدند.

بالاما کالی، کدخدای روستای کونداگا در استان بورنو گفت، حمله کنندگان یکشنبه شب روستائیانی را که در حال تماشای مسابقه فوتبال بر روی پرده بزرگ بودند، هدف قرار دادند و خود را در میان آنها منفجر کردند.

استان بورنو، کونداگا و شمال نیجریه مکررا توسط جنگجویان «بوکوحرام» مورد حمله واقع شده است. با این کشتار، بوکوحرام در پی ایجاد یک حکومت اسلامی در بین کشورهای غرب آفریقا است.  

هنوز هیچ‌کس مسئولیت این حملات که ده‌ها زخمی برجای گذاشته را برعهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عثمان کاچالا رئیس عملیات در آژانس مدیریت فوریت‌های دولتی گفت: «ما بیش از ۴۰ زخمی داریم. نیروهای فوریت‌های پزشکی نتوانستند سریعا خود را به محل انفجار برسانند و همین موضوع تعداد تلفات را بالا برد.»

او افزود: «نداشتن تسهیلات پزشکی مناسب برای رسیدگی به تعداد زیادی زخمی و تأخیر در گرفتن مجوز امنیتی برای اعزام نیرو از مایدوگوری، منجر به زیاد شدن تلفات شد.»    

در حمله‌های مشابه، در فوریه ۲۰۱۸، سه زن انتحاری، خود را در بازار ماهی فروشان کونداگا منفجر کردند و دستکم ۲۰ تن را کشتند.

در سال ۲۰۱۴ در حمله بوکوحرام به مسجدی در یک روستا، دستکم ۴۴ تن از نمازگزاران کشته شدند.

این گروه تروریستی به طور فزاینده‌ای از زنان و جوانان به عنوان بمب گذاران انتحاری استفاده می‌کند. این حملات تاکنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها تن را آواره کرده است.   

© The Independent

بیشتر از جهان