ثبت ۲۳۰ هزار بیمار مبتلا به ویروس در جهان طی یک روز

بیش از ۱۳ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و حدود ۵۷۰ هزار نفر نیز جان باخته‌اند

عکس هوایی از فاصله‌گذاری اجتماعی در پارکی در آلمان برای کمک به مهار شیوع کووید-۱۹-Ina FASSBENDER / AFP

سازمان بهداشت جهانی برای سومین بار طی هشت روز گذشته از افزایش ثبت موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان خبر داده است. به گزارش این سازمان در شبانه روز گذشته مجموعا ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ مورد جدید ابتلا در جهان به ثبت رسیده است.

افزایش جهانی موارد ابتلا به مبتلایان جدید کویید-۱۹ در کشورهای آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی برمی‌گردد که برای کنترل ویروس به شدت در تکاپو هستند.

آمار قبلی سازمان بهداشت جهانی روز جمعه، دهم جولای بود که ۲۲۸ هزار و یکصد و دو نفر را گزارش کرد. این آمار رکورد شش روز قبل را شکسته بود.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان روز شنبه به ۱۳ میلیون نفر می‌رسید. بیش از ۵۶۵ هزار نفر در جهان در اثر این ویروس در هفت ماه گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

ایالت فلوریدا در آمریکا روز یکشنبه ۱۵ هزار و ۲۹۹ مورد جدید ابتلا را گزارش کرد، که از زمان آغاز همه‌گیری بیشترین تعداد در عرض یک روز در آمریکا بوده است. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۳ میلیون مبتلا و ۱۳۳ هزار و چهارصد و ۸۶ کشته، بیشترین قربانی را در جهان داشته است.

در برزیل، بیش از ۷۱ هزار نفر در اثر ویروس کرونا کشته شده‌اند، که بیشتر از هر کشور دیگری پس از آمریکاست. این کشور ۱.۸ میلیون نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا را به ثبت رسانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، روز سه شنبه اعلام کرد که به این ویروس مبتلا گشته است. وی گفت خود را در قرنطینه قرار داده و از داروی تأیید نشده هایدروکسی‌کلروکین استفاده می‌کند. او بارها با دست کم گرفتن شدت بیماری، آن را یک «سرماخوردگی جزئی» خوانده و به تمسخر شهرداران و فرماندارانی پرداخته  که برای کنترل شیوع ویروس محدودیت‌هایی را وضع کرده‌اند. وی معتقد است اثرات اقتصادی محدودیت‌ها بدتر از ویروس است.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، هند تنها در مدت سه هفته از رتبه ششم بدترین کشورهای دچار کویید-۱۹ به رتبه سوم رسید. سیستم شکننده بهداشت هند در طول چند ماه قرنطینه سفت و سخت کشور، فرصتی یافت تا جان تازه‌ای بگیرد اما هنوز هم ممکن است با یک جهش ناگهانی تعداد مبتلایان از هم بپاشد.

هند با ثبت ۷۹۳ هزار و ۸۰۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا و بیش از ۲۱ هزار ۶۰۰ کشته، به نقطه‌ای رسیده که آمار ابتلا هر سه هفته دو برابر می‌شود. این کشور پس از یک رخوت چند ماهه، شروع به آزمایش ۲۵۰ هزار نفر در روز کرده اما کارشناسان معتقدند برای کشوری با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت این سرعت کافی نیست.

آفریقای جنوبی نیز شاهد رشد سریع مبتلایان به ویروس بوده و به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، رتبه ۹ را در میان بدترین کشورهای مبتلا به ویروس کسب کرده است. این کشور نزدیک به ۴۰ درصد موارد ابتلا به ویروس در قاره آفریقا را به خود اختصاص داده و با آماری کمی بیش از ۱۲ هزار مبتلا در یک روز، به مجموع ۲۷۶ هزار و ۲۴۲ نفر رسیده است.

به گفته سیرل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، این کشور چهار هزار و ۷۹ کشته را به ثبت رسانده، که ۲۵ درصد آنها همین هفته گذشته جان باخته‌اند.

گزارش بیشتر از سوی خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان