شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از دو میلیون نفر گذشت

۱۲۰ هزار نفر جان باختند

سه ماه و نیم پس از اعلام شیوع کووید-۱۹ (کروناویروس) در شهر ووهان در چین، شمار مبتلایان در جهان از دو میلیون نفر عبور کرد و ۱۲۰ هزار نفر نیز تا امروز جان خود را از دست داده‌اند.

آمار ارایه شده از سوی دانشگاه جان‌هاپکینز بر اساس موارد تایید شده ابتلا به کرونا حاکی از آن است که آمریکا به ۵۸۰ هزار مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۴۲۳ مرگ، بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان در جهان را دارد.

۵۰ ایالات آمریکا درگیر همه‌گیری کرونا هستند.

پس از آمریکا، اسپانیا و ایتالیا بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان را دارند. فرانسه نیز با ثبت ۵۷۴ مورد جدید ابتلا در روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیت‌های تردد و قرنطینه را تا یک ماه دیگر تمدید می‌کند.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، در یک نطق تلویزیونی قوانین منع رفت و آمد و محدودیت‌های سراسری ناشی از شیوع کرونا را تا یازدهم ماه مه (۱۲ اردیبهشت) تمدید کرد.

آقای مکرون همچنین گفت که مرزهای فرانسه تا اطلاع ثانوی همچنان بسته خواهد ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا امروز (سه شنبه ۱۴ آوریل) ۱۳۸ هزار نفر در فرانسه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در بریتانیا نیز اعلام شد که دولت تصمیمی برای لغو قرنطینه ندارد. دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا که بعد از بیماری بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، عهده دار اداره کابینه شد، اعلام کرد که فعلا تصمیمی برای لغو محدودیت‌های قرنطینه ندارد، چون نگران بازگشت این بیماری است.

آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در بریتانیا نزدیک به ۹۰ هزار نفر و آمار جان‌باختگان بیش از ۱۱ هزار نفر است.

همزمان با ابراز نگرانی کشورهای اروپایی از لغو زودهنگام محدودیت قرنطینه، سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد که برداشتن شتابزده قرنطینه خطرات زیادی در بردارد.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ویروس کرونا ده برابر کشنده‌تر از آنفلوانزای خوکی است.

آقای آدهانم تاکید کرد که خطر بازگشت این بیماری، تا زمان کشف و توزیع یک واکسن مطمئن، وجود دارد.

آماری که دانشگاه جان هاپکینز از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ارائه می‌دهد، بر اساس داده‌های رسمی کشورها است و در آن موارد مشکوک و تردید‌هایی که در مورد دقت آمار مطرح است، در نظر گرفته نشده است. برخی ناظران بین‌المللی بر این باورند با توجه به عدم اطلاع‌رسانی شفاف در کشورهایی مانند ایران، چین یا روسیه، این حتمال وجود دارد که تعداد مبتلایان و قربانیان در اثر ابتلا به کووید-۱۹، بسیار بیشتر از عدد اعلام شده باشد.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید تا کنون بیش از ۷۳ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از ۴ هزا رو ۵۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند. ایران بر اساس این آمار هفتمین کشور جهان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا به شمار می‌رود.

بیشتر از جهان