رئيس جهمور برزیل دوباره آزمایش ابتلا به ویروس کرونا می‌دهد

بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در مراسم ناهار با سفیران بدون ماسک صورت شرکت کرد

برزیلدر جایگاه دوم بیش‌ترین آمار مبتلایان و مرگ حاصل از ویروس کرونا قرار دارد- Marcos CORREA / AFP / Brazilian Presidency

ژائیر بولسونارو ظاهرا دوباره برای امکان ابتلا به کووید-۱۹ آزمایش خواهد داد چرا که درست چند روز بعد از آن که بدون ماسک صورت در مراسم خصوصی ناهار با چندین نفر، از جمله سفرا و وزرای کشور شرکت کرد، نشانه‌های این بیماری در او پدیدار شد.

به گزارش سی‌ان‌ان برزیل، ريیس‌جمهور ۶۵ ساله این کشور به تب دچار شده و برنامه‌های خود را برای ادامه هفته جاری لغو کرده است. روز دوشنبه رییس‌جمهور برزیل برای عکس‌برداری از ریه‌هایش به بیمارستان رفت و به هوادارانش گفت به زودی برای ابتلا به ویروس کرونا آزمایش خواهد داد.

رییس‌جمهور با صدور بیانیه‌ای که در شبکه فوکو دو برزیل در یوتیوب پخش شد، اظهار داشت: «از بیمارستان به خانه برگشتم و ریه‌هایم را آن جا آزمایش کردیم. وضعیت ریه‌هایم صحیح و سالم است. به زودی آزمایش کووید هم خواهم داد. همه چیز خوب است.»

دفتر رییس‌جمهور گفت نتیجه آزمایش او روز سه‌شنبه آماده خواهد شد و افزود: «حال او خوب است و در اقامت‌گاه خود استراحت می‌کند.»

در همین شنبه گذشته، آقای بولسونارو در عکس‌هایی دیده شد که او را در حال شرکت در مراسم ناهار سفیر آمریکا در برزیل به مناسبت جشن استقلال امریکا در ۴ ژوئیه نشان می‌داد.

ارنستو آرایجو، وزیر امور خارجه برزیل که او نیز در این مراسم حضور داشت با انتشار عکسی در توییتر رییس‌جمهور را نشان داد که در فاصله نزدیکی از تاد چپمن، سفیر ایالات متحده و پنج نفر دیگر ایستاده بود و هیچ یک از آن‌ها ماسک به صورت نداشته و فاصله مناسب را از یکدیگر رعایت نکرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفارت ایالات متحده روز دوشنبه بعد از این مراسم ناهار، با ارسال توییتی گفت آقای چپمن هیچ نشانه‌ای از بیماری بروز نداده است ولی تمهیدات احتیاطی را اتخاذ کرده و با آزمایش دادن از راهنماهای مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری پیروی خواهد کرد.

در ماه مه، دیوان عالی برزیل مدارکی را منتشر کرد که نشان می‌داد پاسخ آزمایش آقای بولسونارو به ویروس کرونا بعد از ملاقات با دونالد ترامپ در فلوریدا در ماه مارس سه بار منفی اعلام شده است.

او پیش‌تر ویروس کرونای جدید را به عنوان «چیزی شبیه آنفولانزا» کم‌اهمیت تلقی کرده بود و به کرات راهنمایی‌های مقامات بهداشتی کشور مبنی بر حفظ فاصله در اجتماع و ماسک پوشیدن را برای جلوگیری از شیوع ویروس نادیده گرفته است.

پیش‌تر در ماه جاری، آقای بولسونارو قانونی را امضا کرد که پوشیدن ماسک در اماکن عمومی را اجباری می‌کند، اما جلوی اجباری بودن آن در مغازه‌‌ها، کلیساها و مدارس را می‌گیرد؛ با این استدلال که ممکن است باعث نقض حقوق مالکیت شود. او هم‌چنین لایحه دیگری را وتو کرد که درصدد پخش ماسک صورت میان اقشار فقیر بود.

برزیل در جایگاه دوم بیش‌ترین آمار مبتلایان و مرگ حاصل از ویروس کرونا قرار دارد و بنابه ارقام ردیاب دانشگاه جان هاپکینز تا دوشنبه بیش از ۱.۶ میلیون مبتلا و ۶۴ هزار و ۸۶۷ مورد مرگ داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان