هشدار به بریتانیا در مورد موج عظیم کرونا پس از کاهش محدودیت‌ها

بریتانیایی‌ها پس از بازگشایی رستوان‌ها و میخانه‌ها توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکردند

شمعی به یاد قربانیان کرونا در برابر ورودی دفتر کار نخست‌وزیر بریتانیا روشن شد- Tolga AKMEN / AFP

به گفته فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی، نادیده گرفتن توصیه‌های فاصله‌گیری اجتماعی در انگلستان توسط مردم ممکن است در هفته‌های آینده موج عظیمی از شیوع ویروس کرونا را در این کشور به همراه داشته باشد.

روز شنبه بسیاری از میکده‌ها و غذاخوری‌ها در انگلستان پس از هفته‌ها تعطیلی برای اولین بار درهای خود را به روی مشتریان باز کردند. این حرکت پس از تصمیم دولت مبنی بر سهولت محدودیت‌ها صورت گرفت تا چرخ‌های صنعت مهمان‌پذیری دوباره به حرکت درآید.

اما علی‌رغم تأکید بر ادامه دستور فاصله‌گیری اجتماعی و رعایت فاصله دو متری در صورت نداشتن ماسک، تصاویر تعطیلات آخر هفته جمعیتی را نشان می‌دهند که بدون توجه به این مسائل در نقاط مهمی نظیر منطقه سوهو لندن خوش‌گذرانی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا دکتر دیوید نابارو، فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی در حوزه اروپا، هشدار داده است که چنین صحنه‌هایی، از موارد جدید مرگ و میر و بیماری در کشور و شیوع ویروس در سطح وسیع حکایت دارند.

وی در گفتگویی با اسکای نیوز گفت «من درک می‌کنم که هر کسی دوست دارد تفریح کند و مردم واقعا دوران سختی را گذراندند که نمی‌توانستند بیرون بروند. اما ویروس جایی نرفته است.»

وی افزود «و بنابراین، بسیار خوب، شاید مردم فعلا با خود بگویند احتمالش وجود دارد. اما اگر طی چند هفته آینده با شیوع عظیم ویروس مواجه شویم، که من فکر می‌کنم می‌شویم، آن وقت باید یادمان بیافتد که لازم بود بیشتر مراقبت می‌کردیم.»

و هر ماه که می‌گذرد، از آنجا که ویروس ناگهان از بین نمی‌رود، همه ما یاد می‌گیریم که باید آن طور که شایسته است رفتار کنیم، و در این صورت است که می‌توانیم در کنار آن به زندگی ادامه بدهیم تا شاید آمار مرگ و میر آن را پایین نگه داریم.

این سخنان پس از آن مطرح شد که بوریس جانسون ملتمسانه از مردم خواسته بود پس از سهولت محدودیت‌ها در انگلستان «شور آن را در نیاورند.»

آقای جانسون گفت از دیدن بعضی صحنه‌های تعطیلات آخر هفته شوکه نشده چرا که «می‌فهمم طبیعت بشر چگونه است» اما افزود تقریبا اکثریت مردم مسئولانه رفتار کردند.

سخنان بوریس جانسون پس از آن مطرح شد که دولت وی از مردم خواسته بود بیرون بروند و برای جان بخشیدن دوباره به اقتصاد کشور پول خرج کنند.

او گفت «این خطر وجود دارد که بعضی افراد از دستورات پیروی نکنند. این ریسک همیشه وجود دارد. اما تقریبا اکثریت مردم رعایت کردند و تا این لحظه ما فکر می‌کنیم قوانین و تصمیمات درست بوده‌اند.»

وی در ادامه افزود «اما نباید مغرور شویم. واقعا توانش را نداریم که همه چیز را به هم بریزیم و نابود کنیم. باید به همین شکل محتاطانه و سنجیده پیش برویم.»

گزارش بیشتر از سوی پی ای

© The Independent

بیشتر از جهان