ملکه الیزابت به مردم بریتانیا روحیه می‌دهد

ملکه بریتانیا در پیامی کم سابقه از مردم می‌خواهد تا «به شیوه بریتانیایی» بحران کرونا را پشت سر بگذارند

ملکه از کسانی که مقررات رسمی ماندن در خانه را برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر رعایت می‌کنند، تشکر خواهد کرد-Steve Parsons / POOL / AFP

ملکه بریتانیا به‌زودی با مردم سخن می‌گوید و از آنها می‌خواهد تا در مواجهه با بحران کرونا، از خود عزمی به شیوه‌ سنتیِ «آرام و شوخ طبع» بریتاینایی نشان دهند.  

ملکه الیزابت دوم، امشب در پیامی تلویزیونی، به اندوه و مشکلات اقتصادی مردم بریتانیا می‌پردازد، در حالی که کشور در سومین هفته قرنطینه قرار دارد. 

او شخصاً ضمن تقدیر از پرسنل بهداشتی در خط مقدم، به رنجی که بعضی خانواده‌ها متحمل شده‌اند، می‌پردازد. 

ملکه ۹۳ ساله، در پیام خود می‌گوید: «با شما در حالی سخن می‌گویم که در دورانی با چالش‌هایی فزاینده روبرو هستیم. روزهایی که زندگی در کشورمان مختل شده؛ وضعیتی که برای بعضی غم و اندوه و برای بعضی مشکلات اقتصادی به همراه داشته و برای همه ما تحولی عظیم در روند زندگی بوجود آورده است. 

امیدوارم در سال‌های آینده، همگی با افتخار از واکنشی که به این چالش نشان داده‌اند، یاد کنند. و آنها که بعد از ما می‌آیند، خواهند گفت که این نسل مانند دیگر نسل‌های بریتانیا قوی بوده. نشان دادن نظم شخصی، عزمی آرام با شوخ طبعی و نیز حس همکاری، همچنان معرف این کشور خواهد بود.»

ملکه همچنین از کسانی که مقررات رسمی ماندن در خانه را برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر رعایت می‌کنند، تشکر خواهد کرد. 

 پیام ملکه در قصر ویندزر، محل اقامت او و همسرش شاهزاده فیلیپ ۹۸ ساله، ضبط شده است. فیلم‌بردار که تنها فرد حاضر در آنجا بود، تمام مدت ضمن رعایت فاصله لازم با ملکه، مجهز به لباس و تجهیزات محافظت شخصی بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه الیزابت معمولاً تنها یک بار در سال در روز کریسمس در پیام تلویزیونی با مردم سخن می‌گوید. این سخنان ویژه، پنجمین پیام او می‌باشد که آخرین آن در سال ۲۰۱۲ میلادی به مناسبت شصتمین سال تاجگذاری او انجام شد. 

او همچنین در سال‌های ۱۹۹۱، آغاز جنگ خلیج (Gulf War)، ۱۹۹۷، پس از خاکسپاری عروس خود، پرنسس دایانا و نیز در سال ۲۰۰۲ پس از مرگ مادرش سخنرانی‌های ویژه دیگری انجام داد. 

از آغاز شیوع ویروس کرونا، خانواده سلطنتی چندین مراسم عمومی را لغو و یا به تعویق انداخته‌اند و بعضی از مسئولیت‌های سلطنتی را تلفنی و یا از طریق تماس ویدیویی انجام داده‌اند. 

شاهزاده چارلز ۷۱ ساله ولیعهد بریتانیا، بیمارستان جدید «نایتینگل» در شرق لندن را از خانه‌اش در «بیرکال آبردین شیر» افتتاح کرد. 

*گزارش‌های اضافی از دیگر خبرگزاری‌ها

© The Independent