عروس خمینی هم کرونا گرفت

ویروس کرونا در ایران هم‌چنان سه‌رقمی قربانی می‌گیرد

فاطمه طباطبایی در بیمارستان-- عکس از رکنا

در حالی که ویروس کرونا در ایران هم‌چنان قربانی می‌گیرد، روز یک‌شنبه خبر رسید که فاطمه طباطبایی، عروس بنیانگذار جمهوری اسلامی، هم به این ویروس مبتلا شده است.

احمد، پسر حسن خمینی، روز یک‌شنبه در صفحه اینستاگرام خود خبر داد که مادربزرگش یعنی همسر احمد خمینی، پسر آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، هم به ویروس کرونا مبتلا شده است.

احمد خمینی همچنین عکسی از حضور فاطمه طباطبایی، مادربزرگ خود، روی تخت در بیمارستان مسیح دانشوری منتشر کرده است.

اما ابتلای عروس آیت‌الله خمینی پس از آن که چندین تن از مقامات حکومت نیز به این بیماری مبتلا شده و حتی جان باخته‌اند نشانه نفوذ ویروس در تمام سطوح در جامعه ایران است.

تعداد مبتلایان دارای مقام در ایران چنان زیاد است که فهرستی بلندبالا را تشکیل می‌دهد. از این میان به علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، می‌توان اشاره کرد که در فروردین‌ماه به کووید ۱۹ مبتلا شد، و همچنین فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس، که در برابر کرونا از پای درآمد و به مجلس نرسید.

در همین حال بیماری کووید ۱۹ هم‌چنان در ایران سه‌رقمی قربانی می‌گیرد و پس از نزدیک به شش ماه این همه‌گیری در کشور نه تنها فروکش نکرده، که چنان اوج گرفته که برخی از آغاز موج دوم بیماری در ایران سخن می‌گویند.

روز شنبه حسن روحانی، رئیس جمهور، پس از ماه‌ها برای مردم خط و نشان کشید و زدن ماسک را اجباری اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یک‌شنبه همچنین سخنگوی وزارت بهداشت ایران خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶۰ نفر  دیگر به جمع مبتلایان در کشور اضافه شده و ۱۶۳ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب تعداد کل قربانیان کووید ۱۹ در ایران به ۱۱۵۷۱ نفر می‌رسد. این آمار رسمی وزارت بهداشت است.

در مقابل بسیاری، از جمله متخصصان و بعضی از مقامات در ایران، معتقدند که تعداد واقعی مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور از این تعداد بسیار بیشتر است.

به گفته سیما لاری، سخنگو، استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام هم‌چنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از