روحانی: ماسک نزنید، برخورد می‌کنیم

ستاد ملی مقابله با کرونا ماسک زدن در مکان‌های عمومی و سرپوشیده را اجباری کرد

حسن روحانی روز شنبه از نیروی انتظامی، بسیج و دادستانی‌های کل کشور خواست تا با کسانی که در اماکن عمومی و ادارات دولتی از ماسک استفاده نمی‌کنند، برخورد شود.

او این سخنان را در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده و گفته که از فردا دریافت خدمات از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها و بانک‌ها به ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی منوط خواهد شد: «کسی که وارد دستگاه دولتی، بانک، شهرداری و دیگر دستگاه‌های شبه‌دولت می‌شود باید ماسک بپوشد. اگر فرد ماسک نداشت نباید به او خدمات داده شود. ابلاغ بشود که خدمات منوط به مراعات پروتکل‌های بهداشتی است.»

روحانی همچنین گفته که با کارمندانی که ماسک نمی‌‌زنند نیز برخورد خواهد شد: «برای کارمندی که بدون ماسک در محل کار حاضر می‌شود، غایب محسوب و برگردانده شود.»

همچنین از فردا استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس‌های شهری تنها در صورت استفاده از ماسک امکان‌پذیر خواهد بود: «نگذاریم کسی بدون ماسک وارد مترو و اتوبوس شود. استفاده از خدمات مترو و اتوبوس منوط به زدن ماسک است.»

روحانی همچنین واحدهای صنفی را تهدید کرده که اگر مقررات بهداشتی را رعایت نکنند به مدت یک هفته از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

روند ابتلا به کرونا در ایران که پس از ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی نقاط تجمع و اماکن مذهبی سیر نزولی یافته بود از ابتدای خردادماه و پس از تصمیم دولت ایران برای لغو محدودیت‌ها به‌ویژه در اماکن مذهبی، سیر صعودی یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز ۱۵ خرداد میزان ابتلای روزانه به کرونا در ایران به ۳۵۰۸ نفر رسید که بالاترین آمار ثبت‌شده از ابتدای همه‌گیری این بیماری در ایران است.

به‌رغم صعودی شدن آمار ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کووید۱۹، مقام‌های دولتی در ایران وقوع موج دوم کرونا را تائید نمی‌کنند.

صبح امروز مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته بود که «تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.»

این در حالی است که مقام‌های وزارت بهداشت ایران، ابتلای ۲۳۵ هزار نفر را تائید کرده‌اند.

بیشتر از