افزایش روزانه شمار مبتلایان در پی تشدید شیوع ویروس در قاره آمریکا

آخرین آمار از ثبت ۲۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته در سراسر جهان خبر می‌دهد

KENA BETANCUR / AFP

با تشدید همه‌گیری کووید ۱۹ در سراسر آمریکای شمالی و جنوبی، سازمان جهانی بهداشت از ثبت بالاترین آمار روزانه مبتلایان به این ویروس در سطح جهان خبر داد.

آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۲ بعدازظهر چهارم ژوئیه، شنبه،  ۲۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بیشترین افزایش شمار مبتلایان در سه کشور ایالات متحده، برزیل و هند گزارش شده است. بدین ترتیب سرجمع مبتلایان جهان از بالاترین رقم ثبت شده قبلی در روز ۲۸ ژوئیه فراتر رفت.

از زمان شروع همه‌گیری تاکنون طبق آمار رسمی بیش از ۱۱ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت بیش از یک ماه پیش اخطار داد آمریکای شمالی و جنوبی به مرکز اصلی شیوع ویروس تبدیل شده‌اند و در چندین هفته اخیر در این قاره شاهد افزایش آهنگ سرایت بیماری بوده‌ایم.

در ایالات متحده در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر دیگر نیز به آمار مبتلایان اضافه شد و طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۶۲۰ نفر رسیده است.

از ماه آوریل، سه ماه پیش، تاکنون شمار روزانه مبتلایان در این کشور به ندرت زیر ۲۰ هزار نفر بوده است. برخی ایالت‌ها خبر از مهار همه‌گیری می‌دهند، ولی همزمان در بعضی دیگر افزایش آمار مبتلایان گزارش می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تعداد کل مبتلایان ثبت شده در ۲۴ ساعت منتهی به ۴ ژوئیه در برزیل ۴۸ هزار و ۱۰۵ نفر بود. تعداد کل بیماران این کشور تا امروز یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۸۱ نفر بوده است.

پیش‌بینی‌های دانشگاه واشینگتن نشان می‌دهد آمار کل مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در این کشور تا روز ۴ ژوییه به ۱۲۵ هزار نفر  می‌رسد.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، این ویروس را «آنفلوآنزای جزئی» خواند و با بی‌اهمیت جلوه دادن آن در گردهمایی‌های بزرگ سیاسی شرکت کرد و بدون رعایت فاصله اجتماعی برای مهار شیوع ویروس، با مردم دست داد و کودکان را بغل کرد. او به همین دلیل آماج انتقادات بسیاری واقع شده است. 

آقای بولسونارو با توصیه مردم به مصرف داروهای تأیید نشده‌ای مانند داروی پادمالاریای کلروکین موجب عصبانیت جامعه علمی شده است.

با تشدید موج شیوع بیماری در بخش‌هایی از قاره آفریقا، همه‌گیری در کشور آفریقای جنوبی نیز شدت گرفته است.   

تعداد کل مبتلایان در این کشور ۱۷۷ هزار نفر گزارش شده و در ۲۴ ساعت اخیر این بیماری دامن ۹ هزار و ۶۳ نفر را گرفته است.

آفریقای جنوبی به علت فشار اقتصادی وارده محدودیت‌های قرنطینه‌ای را کم کرده است. حدود ۳۰ درصد مبتلایان در این کشور از استان گائوتنگ هستند که ژوهانسبورگ و پایتخت این کشور پرتوریا در آن واقع شده است.

در روسیه نیز روز شنبه آمار کشته‌شدگان به بالاترین حد خود یعنی بالای ۱۰ هزار نفر رسید. به گزارش ستاد ملی بحران کرونا در این کشور ۶ هزار و ۶۳۲ اخیراً به این ویروس مبتلا شده‌اند و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به ۶۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر رسیده است. 

روسیه از لحاظ آمار کل مبتلایان در جهان پس از ایالات متحده و برزیل رتبه سوم را دارد، اما آمار کشته‌شدگان در این کشور از بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است. مقامات این کشور شایعه دستکاری در آمار را تکذیب کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان