آنگلا مرکل: اروپا باید برای برگزیت بدون توافق آماده باشد

با قراداد یا بدون قراداد، مذاکرات باید ۳۱ دسامبر به پایان برسد

آنگلا مرکل در حال سخنرانی در پارلمان، اول جولای ۲۰۲۰-JOHN MACDOUGALL / AFP

آنگلا مرکل گفت که اتحادیه اروپا باید برای شکست احتمالی مذاکرات تجاری اروپا با بریتانیا درباره خروج بریتانیا (برگزیت) آماده باشد.

صدراعظم آلمان در سخنرانی در پارلمان این کشور اظهارداشت که سرعت مذاکرات افزایش یافته تا در پاییز بتوان به یک قرارداد رسید و آن را تا پایان سال به تایید رساند.

با این حال، او به مجلس فدرال آلمان گفت که اتحادیه اروپا «باید و لازم است برای شرایطی که به توافق منجر نشود آماده باشد.»

مرکل افزود: «پیشرفت‌هایی که در مذاکرات حاصل شده به منظور رسیدن به یک راه میانه حداقلی است. ما با بریتانیا توافق کردیم که این مذاکرات را سرعت دهیم تا بتوانیم در پاییز به قرارداد برسیم، چون بعد از آن، باید تا پایان سال قرارداد به تایید برسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هشدار مرکل با توجه به آن صورت می‌گیرد که مهلت تمدیدشده گفتگوها گذشته است. با قراداد یا بدون قراداد، مذاکرات باید ۳۱ دسامبر به پایان برسد.

با سفر مذاکره‌کنندگان بریتانیایی به بروکسول، دو طرف برای نخستین‌بار پس از ماه‌ها روز دوشنبه یکدیگر را ملاقات کردند. به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، دوره‌های قبلی گفتگو به صورت ویدئویی برگزار شد.

هر دو طرف این ماه به توافق رسیدند که برنامه مذاکرات را فشرده کنند، اما مسائلی همچون حقوق ماهیگیری، قواعد اتحادیه اروپا، حکومتداری و همکاری و تایید پلیس، مهمترین مشکلات برای پیشبرد مذاکرات هستند.

این هفته، آخرین بحث میان دو طرف مذاکرات به حل موضوع خدمات مالی منجر شد.

روز سه‌شنبه، مایکل بارنیر، رئیس گروه مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا گفت که بریتانیا نتوانسته در مهلت‌های ضروری برای موسسه‌های مالی بریتانیا دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا را بر اساس مقرررات این اتحادیه فراهم‌ کند.

او با اشاره به این‌که دولت بریتانیا تنها چهار پرسش از ۲۸ پرسشی که از سوی کمیسیون اروپا درباره این موضوع فرستاده‌شده را پاسخ داده، این مساله را به معنای آن دانست که اکنون برای بنگاه‌های بریتانیا‌ مشخص نیست که اول ژانویه، با پایان یافتن دوره گذار چه اتفاقی می‌افتد.

© The Independent