ارسال چک ۱۲۰۰ دلاری به یک میلیون شهروند درگذشته آمریکایی

اداره نظارت بر مالیات آمریکا می‌گوید که باید پرداخت‌ها بدون کم وکاست پس داده شوند

ارزش چک‌های ارسالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است- SPENCER PLATT / Getty Images via AFP

به گفته یک نهاد نظارتی در آمریکا، در جریان ارسال کمک‌های مالی دولت به شهروندان پس از شیوع بحران کرونا، چک‌هایی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای بیش از یک میلیون شهروند درگذشته آمریکایی ارسال شده است. 

یک گزارش خطاب به کنگره آمریکا، در بررسی گسترده پاسخگویی دولت به شیوع بیماری، دریافت که ثبت موارد فوت باعث توقف ارسال چک به افراد درگذشته در سه دور اول توزیع کمک، تحت برنامه نجات اقتصادی ۲.۲ تریلیون دلاری، نشده است. 

ابعاد و اندازه این امر زمانی مورد توجه قرار گرفته که مسئولان دولت ترامپ فرستادن دور دیگری از چک‌های کمکی برای تحریک اقتصاد را بررسی می‌کنند. 

دفتر مسئولیت‌پذیری دولت آمریکا در گزارشی نحوه ارسال چک‌های پرداختی ۱۲۰۰ دلاری و در کل ۲۶۹ میلیارد دلاری، از سوی اداره نظارت بر مالیات کشور (آی‌آراس) و وزارت خزانه‌داری، به بیش از ۱۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی، بر اساس پرونده مالیاتی ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ آنان را بررسی کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش می‌گوید برای مطابقت با متن قانون مربوط به پرداخت اضطراری «در اسرع وقت» کمک مالی، وزارت خزانه‌داری و اداره نظارت بر مالیات کشور، از یک روش قدیمی مربوط به سال ۲۰۰۸ استفاده کردند که تغییرات لازم برای فیلتر کردن افراد فوت شده بر اساس آمار ثبت شده را دربرنمی‌گرفت. 

این گزارش گفت:‌ «دور زدن این بخش کنترلی در ارسال پرداخت‌های نجات اقتصادی، که در هفت سال گذشته وجود داشته، خطر بالقوه پرداخت پول به افراد درگذشته را افزایش می‌دهد.» 

گزارش گفت که اداره نظارت بر مالیات غیر از اعلام این نکته در وبسایتش در تاریخ ششم ماه مه، که چک‌های ارسال شده برای افراد درگذشته باید بازگردانده شود، حتی برنامه‌ای برای جبران این پرداخت‌های یک میلیون و یکصد هزار دلاری نداشت. 

تامس برنت، مسئول بخش ریسک اداره نظارت بر مالیات، در پاسخ کتبی به این گزارش گفت که این نهاد با پیشنهاد گزینه‌ها برای خبر دادن به دریافت‌کنندگان غیرمشروع مبنی بر بازگرداندن چک‌ها، موافق است. 

آقای برنت نوشت:‌ «ما در حال حاضر گزینه‌ها در این زمینه را بررسی می‌کنیم.» 

اداره نظارت بر مالیات آمریکا می‌گوید که باید پرداخت‌ها بدون کم وکاست پس داده شوند مگر آن که یک زوج، قبل از فوت یکی از طرفها، پرونده مالیاتی‌شان را به طور مشترک پر کرده باشد که در این صورت بخشی از پول پرداخت شده باید بازگردانده شود. 

اداره کسب‌وکارهای کوچک نیز به دلیل برنامه حفاظت از دستمزد خود، در مقابل تقلب آسیب‌پذیر تشخیص داده شده است. دلیل این ضعف، سرعت ارسال ۵۰۰ میلیارد دلار وام‌ قابل بخشودگی به تجارت‌های خرد است که بر اساس تشخیص شخصی برای واجد شرایط بودن، ارائه شده است. 

این گزارش پیشنهاد فعال کردن طرح‌هایی را برای رسیدگی به تقلب‌های بالقوه می‌دهد تا بخش ضروری این برنامه یعنی تکثر و تاثیرگذاری، تضمین شود. این گزارش همچنین گفت که اداره کسب وکارهای کوچک از دادن اطلاعات مهم برای انجام بازنگری در تهیه این گزارش خودداری کرد. 

این نهاد نظارتی دولتی از این که مردم برای مشاهده اطلاعات جامع درباره نحوه اجرای این برنامه چهار ماه انتظار کشیدند، ابراز تاسف کرد. 

گزارش فوق گفت:‌ «با توجه به فرصت پاسخگویی به مسائل جدی و گسترده سلامتی و اختلال‌های اقتصادی، نهادها به حرکت سریع اولویت دادند تا پول را میان مردم توزیع کرده و برنامه‌های جدید را پیاده کنند. اما با وجود انجام توافق‌ها، سازمان‌ها و نهادها در رسیدن به شفافیت و اهداف مربوط به مسئولیت پذیری، تاکنون پیشرفت اندکی داشته‌اند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان