مرحله دوم بازگشایی نیویورک؛ رستوران‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند

بازگشایی رستوران‌ها بین پنج تا ۴۵هزار شغل را در این صنعت حفظ خواهد کرد

شهردار نیویورک گفت تعداد آزمایش‌های مثبت کرونا به‌شدت کاهش یافته اما نیویورکی‌ها باید همچنان مراقب باشند-SPENCER PLATT/ Getty Images via AFP

سه ماه پس از تعطیلی اجباری رستوران‌ها، مغازه‌ها و سالن‌ها به دلیل ویروس کرونا در نیویورک، حالا همه آنها اجازه فعالیت دارند.

مردم نیویورک از روز دوشنبه اجازه پیدا کردند در فضای بیرون رستوران سر میز غذا بخورند، کودکان می‌توانند در محوطه بازی پارک‌ها بازی کنند، و فروشگاه‌های بزرگ نظیر میسی می‌توانند باز باشند.

بازگشایی کسب و کارها بخشی از مرحله دوم تسهیل محدودیت‌های شهر است که دو هفته پس از شروع مجدد فعالیت‌های ساختمانی و تولیدی در مرحله اول صورت گرفته است.

در مجموع، تسهیل محدودیت‌ها در چهار مرحله انجام خواهد گرفت که بخش دوم شامل بازگشایی رستوران‌ها، سالن‌ها، مغازه‌ها، و ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت‌شان است.

اماکن مذهبی اجازه بازگشایی گرفته‌اند، اما باید با یک چهارم ظرفیت خود در فضایی که برای انجام مراسم در اختیار دارند، فعالیت کنند.

رستواران‌ها از شهردار بیل دو بلاسیو اجازه گرفته‌اند فضای بیرون کنار خیابان را برای چیدن میز استفاده کنند. این مجوز تا ماه اکتبر اعتبار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، آقای دو بلاسیو گفته است که بازگشایی رستوران‌ها بین ۵ هزار تا ۴۵ هزار شغل را در این صنعت نجات خواهد داد.

سالن‌های زیبایی و آریشگاه‌های نیویورک نیز می‌توانند باز کنند که چند ماه دیرتر از سایر ایالت‌ها نظیر جورجیا و تگزاس اجازه فعالیت گرفته‌اند.

برخی از کارگران بخش خرده‌فروشی با توجه به افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس در تمام ایالت‌های آمریکا، نگرانی‌هایی برای برگشتن به سر کار دارند.

الکس مایکلز، کارگر یک مغازه، به اسوشیتد پرس می‌گوید تسهیل محدودیت‌ها ممکن است «برای ما خیلی گران تمام شود» و ایو گونزالز، کارگر صنایع غذایی گفته «من خیلی دوست دارم بیرون بروم اما سلامت مردم اهمیت بیشتری دارد.»

ولی سایر صنایع معتقدند که باز شدن رستوران‌ها در شهر بسیار مهم است. ملبا ویلسون، رئیس اتحادیه هتل‌داران شهر نیویورک می‌گوید «این قطعا حرکتی است که همه ما به آن احتیاج داریم.»

وی ادامه می‌دهد «همه جا صحبت از فاصله‌گیری فیزیکی است، که البته مهم است، اما فعالیت اجتماعی نیز مهم است.»

فروشگاه زنجیره‌ای میسی اعلام کرده درهایش را روز دوشنبه دوباره باز کرده اما کتی هیلت، معاون رئیس این فروشگاه، به اسوشیتد پرس گفته است که مشتریان باید ماسک بپوشند و کارمندان هم آزمایش تب می‌شوند.

وی گفته «ما می‌خواهیم هم مشتری هم همکاران راحت باشند و بدانند که سلامت و امنیت آنها در اولویت اول ما قرار دارد.»

شهردار نیویورک در سخنان هفته گذشته خود درباره مرحله اول بازگشایی شهر گفت که تعداد آزمایش‌های مثبت این شهر به شدت کاهش یافته اما هشدار داد که نیویورکی‌ها باید همچنان مراقب باشند.

وی گفت «کارمندان، کارگران، صاحبان مغازه، مردم و دولت‌مردان محلی همگی مسئول هستند و باید کار خود را درست انجام دهند.»

طبق یک طرح رهگیری که توسط دانشگاه جانز هاپکینز انجام گرفته، در حال حاضر بیش از ۲.۲ میلیون نفر در آمریکا نتیجه مثبت تست کرونا گرفته‌اند. آمار تلفات در این کشور فقط سه نفر تا ۱۲۰ هزار فاصله دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان