موج دوم کرونا؛ آمار مبتلایان جدید در سطح جهان بی‌سابقه افزایش یافت

در هفته جاری تعداد کل آمار مبتلایان در سطح جهان از مرز ۸ میلیون نفر عبور کرد

شهرواندان با ماسک محافظتی بر صورت در شهر مادلین، کلمبیا - JOAQUIN SARMIENTO / AFP

همزمان با ترس از شیوع موج دوم ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، روز سه‌شنبه تعداد بی‌سابقه‌ای از موارد جدید مبتلایان در سطح جهان ثبت شد.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد در ۱۶ ژوئن بیش از ۱۳۹ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است که اکثر آنها متعلق به کشورهای برزیل، ایالات متحده، هند و روسیه بود.

این آمار هزار مورد بیشتر از بالاترین رکورد قبلی بود که در تاریخ ۱۱ ژوئن ثبت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار دیگری از موسسه «دنیای ما با داده‌ها» که پژوهشکده‌ای در دانشگاه آکسفورد است، نشان داد میانگین هفت روز گذشته برای موارد جدید از تاریخ ۱۴ ماه مه هر روز افزایش داشته است.

این روند افزایشی در حالی است که بسیاری از کشورهایی که از همه بدتر تحت تاثیر ویروس قرار گرفتند در سراسر جهان شروع به کنارگذاری قوانین قرنطینه کرده‌اند که برای جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار تعبیه شده بود.

در هفته جاری تعداد کل آمار مبتلایان در سطح جهان از مرز ۸ میلیون نفر عبور کرد و به تخمین دانشگاه جانز هاپکینز آمار مرگ مبتلایان تاکنون حدود ۴۴۴ هزار و ۲۴۹ نفر است.

ایالات متحده با فاصله فراوان، بدتر از سایر کشورها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و بیش از ۲ میلیون مورد ابتلا و نزدیک ۱۲۰ هزار مورد مرگ مبتلایان را شاهد بوده است.

تعداد موارد جدید روزانه ابتلا در ایالات متحده با نرخ بیش از ۲۰ هزار نفر در هر روز رو به افزایش است.

تنها برزیل آمار مبتلایان جدید روزانه بیشتری از ایالات متحده دارد و در روز ۱۶ ژوئن ۳۴ هزار و ۹۱۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور گزارش شد.

گرچه تعداد آمار جدید مبتلایان در ایالات متحده طی هفته‌های اخیر کاهش یافته، اما آمار مبتلایان جدید در برزیل رو به افزایش است.

دیگر کشورهایی که به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند شاهد کاهش قابل توجه موارد جدید ابتلا در ماه‌های آوریل و مه بودند اما اکنون شاهد موج دومی از موارد جدید ابتلا می‌باشند.

چندین کشور در خاورمیانه شاهد شیوع موج دوم بیماری هستند از جمله ایران، اسرائیل و عربستان سعودی.

ایران که آمار موارد تایید شده‌اش از اوج روزانه ۳ هزار نفر به روزانه هزار نفر در ماه آوریل کاهش یافت در اوایل ماه ژوئن دوباره شاهد اوج‌گیری موارد جدید به سان سابق بود.

ترس از شیوع تازه بیماری در چین در هفته جاری باعث اعمال تمهیدات جدید قرنطینه در پکن شده و موجب تعطیلی میخانه‌ها و رستوران‌ها شد.

© The Independent