کرونا در ایران؛ تمام شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز

«۱۰ درصد» کل مبتلایان کشور ساکن خوزستان هستند

سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روز جمعه از شناسایی حدود سه هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد که وضعیت همچنان در استان خوزستان قرمز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، کیانوش جهانپور اظهار کرد که از پنجشنبه تا جمعه دو هزار و ۸۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و میزان مبتلایان در مجموع به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ تن رسیده است.

وی همچنین از فوت ۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و مجموع جان باختگان را ۸ هزار و ۱۳۴ تن اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

آقای جهانپور همچنین تاکید کرد که وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و ادامه داد: «استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند.» 

در این خصوص ایرنا روز جمعه به نقل از محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گزارش کرد که «۱۰ درصد از تمام مبتلایان و هفت درصد از آمار فوتی‌های کشور متعلق به خوزستان است».

وی دلیل بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را ناشی «رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات» دانست.

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز جمعه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از شناسایی «۷۸۲ مورد ابتلای جدید» به ویروس کرونا در ۲۴ چهار ساعت گذشته در استان خوزستان خبر داد و گفت مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به «۱۸ هزار و ۲۰۶ نفر» رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین افزود که در یک روز گذشته «۱۵ نفر» نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و تعدا کل فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان خوزستان به «۶۴۵ نفر» رسیده است.

حدود یک ماه است که استان خوزستان از لحاظ شاخص کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

احمد شکورنیا، رییس مرکز بهداشت شرق اهواز روز پنجشنبه به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت که «در حال حاضر هیچ شهری با وضعیت سفید در استان خوزستان وجود ندارد».

بیشتر از