موج شیوع کرونا دوباره‌ به خوزستان رسید

«از هر دو نفری که به بیمارستان رازی اهواز می‌آیند، یک نفر باید بستری شود»

در حالی که مقامات دولتی از «سفید» شدن وضعیت شیوع کرونا در بسیاری از مناطق ایران سخن می‌گویند و در صدد بازگشایی فراگیر مملکت هستند، امروز از خوزستان خبر رسیده که وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در این استان شدت گرفته است. 

فرهنگ کره‌بندی، رئیس بیمارستان رازی اهواز می‌گوید: «وضع به قدری خراب است که از هر دو نفری که  به بیمارستان رازی می‌آیند، باید یک نفر بستری شود.»

این مقام بهداشتی شهر اهواز گفته«کرونا، به‌شدت به خوزستان رخنه کرده و اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشته باشیم باید نیمی از آن‌ها بستری شوند.»

به گفته وی پنج تخت «آی‌سی‌یو» در بیمارستان رازی راه‌اندازی شده یعنی حدود ۶۰ بیمار با «زجر تنفسی» بستری هستند و وضعیت این بیماران «به شدت اسف‌بار» است.

فرهنگ کره‌بندی با گلایه از عدم رعایت قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی توسط شهروندان گفته که «مردم رعایت نکردند و این عدم رعایت موجب شده که بیماران دیابتی، افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با حال بد به بیمارستان مراجعه کنند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام مسئول که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه  بیماری کووید ۱۹ «بسیار وحشتناک و وحشی» است گفت که ویروس کرونا به شدت در حال «رخنه کردن» در خوزستان است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز تاکید کرده که «چند روزی است که مراجعات زیادی داریم. اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است و این مساله شایسته مردم خوزستان نیست».

فرهنگ کره‌بندی وضعیت کنونی استان خوزستان را «خطرناک» توصیف کرده است.

روز گذشته هم محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، گفته بود که شمار مبتلایان به کرونا در این استان «از حد انتظار فراتر رفته است».

این مقام مسئول در استان خوزستان گفته بود که «موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان از حد انتظار فراتر رفته است و یکی از دلایل عمدۀ افزایش بیماری در این استان، بی مبالاتی مردم و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه است».

به گفته وی  «اگر بیماری شدت بگیرد مرگ حتمی است».

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز هم گفته بود که «در حال حاضر کل شهرستان اهواز با ویروس کرونا درگیر است و مبارزه با این بیماری، نیازمند همکاری همۀ اقشار مردم و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت توسط اصناف است».

وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا طی یک هفته اخیر در استان خوزستان گفته بود: «یکی از موارد مهم در افزایش مبتلایان، حضور در تجمع ها است؛ مردم استان از جمله لر و عرب، آداب و رسوم خاصی دارند که به آن نیز پایبند هستند اما اکنون وقتِ از خودگذشتگی است؛ بسیاری از مردم از نماز جماعت و زیارت حرم گذشته اند، از بقیه نیز درخواست می کنیم از حضور در مراسم ترحیم و عروسی بگذرند.»

بیشتر از