درخواست غرامت میلیاردی برادر پابلو اسکوبار از کمپانی اپل

روبرتو اسکوبار می‌گوید نامه تهدیدآمیز دریافت کرده و نگران امنیت خود و خانواده‌اش است

روبرتو اسکوبار، برادر بزرگ‌ترین قاچاقچی تاریخ در کلمبیا است- GUILLERMO TAPIA / AFP

برادر پابلو اسکوبار، پس از هک شدن گوشی آیفون ایکس خود هنگام تماس ویدئویی از طریق فیس‌تایم، از شرکت اپل شکایت کرده و دو میلیارد و ششصد میلیون دلار غرامت خواسته است.   

روبرتو اسکوبار، برادر بزرگ‌ترین قاچاقچی تاریخ در کلمبیا ( که حدود ۲۷ سال پیش کشته شد)، ادعا کرده شخصی به نام دیه‌گو، به او نامه‌ای تهدیدآمیز فرستاده که آدرس و سایر اطلاعات او را در جریان یک تماس ویدئویی به دست آورده است. 

بر اساس این شکایت حقوقی که روز سه‌شنبه به دادگاه ارائه شده و نشریه ایندیپندنت آن را مشاهده کرده است، آقای اسکوبار در ماه آوریل گذشته به یکی از فروشگاه‌های اپل در شهر مدلین کلمبیا رفته و یک گوشی آیفون ایکس خریده است. او پس از مشاوره با یکی از کارکنان فروشگاه که به او در مورد ایمنی گوشی تضمین داده و گفته بود از همه مدل‌های موجود در بازار امن‌تر است آن را خریداری کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در متن دادخواهی او آمده، آقای اسکوبار به این فروشنده تاکید کرده که به یک گوشی نیازمند است که «قابل هک شدن نبوده و در مقابل حمله‌های شناخته یا ناشناخته آسیب‌پذیر نباشد»‌، چراکه او قبلا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ میلادی تهدید به مرگ شده است. 

در حالی که کمتر از یک سال پس از خرید گوشی، آقای اسکوبار به قول خود او نامه تهدیدآمیز دریافت کرده و حال نگران امنیت خود و خانواده‌اش است. 

او مدعی شده که پس از جستجو در اینترنت، دریافته که فیس‌تایم سابقه آسیب‌پذیری دارد که بر کسی پوشیده نیست. 

در نتیجه این تهدید، آقای اسکوبار ناچار شده «پول و زمان هنگفتی» را برای جابه‌جایی خانواده خود به خانه‌ای جدید و نیز تشدید تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت آنها و پیشگیری از سوء قصد به خود او» صرف کند. 

آقای اسکوبار گفته او کماکان تا امروز نگران جان خود است، به‌ویژه آن که نمی‌داند هکرها چه مقدار از اطلاعات شخصی او را در اختیار دارند. 

او حالا از شرکت اپل به خاطر نقض قرارداد شکایت کرده و مدعی شده که این شرکت ضمن ارائه اطلاعات نادرست سهل‌انگارانه و وارد کردن اضطراب عاطفی ناشی از بی‌دقتی «در تامین یک گوشی امن در مقابل هک شدن شکست خورده». 

این در حالی است که آقای اسکوبار در رقابتی با شرکت اپل، شروع به فروش گوشی‌های آیفون بازسازی شده با روکش طلا به قیمت ۴۹۹ دلار در تارنمای شرکت خود (اسکوبار اینک) کرده است. 

تارنمای شرکت او در توصیف قابلیت‌های گوشی‌هایش می‌گوید: «گوشی طلای هوشمند پرو ۱۱ رسمی اسکابور». او این محصولات را به عنوان گوشی‌های اصلی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۱ اپل با روکش طلای ۲۴ عیاری معرفی می‌کند. 

در این تارنما همچنین آمده: «گوشی واقعی قاتل اپل... در آرامش بخواب اپل. پابلو همیشه برنده است.»

پابلو اسکوبار، برادر او، رئیس کارتل مواد مخدر مدلین بود که در دهه ۱۹۷۰ میلادی در کلمبیا تاسیس شد.  

او در ماه دسامبر ۱۹۹۳ میلادی یک روز پس از تولد ۴۴ سالگی‌اش در جریان تعقیب و گریز پلیس بر بام یک ساختمان به ضرب گلوله کشته شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان