دولت ترامپ به دنبال اجرای طرح «پاداش برای بازگشت به کار» است

این طرح برای تشویق مردم به بازگشت به کار پاداش ۴۵۰ دلار در هفته در نظر می‌گیرد

پیشنهاد پرداخت هفته‌ای ۴۵۰ دلار به عنوان تکمیل دستمزد مطرح شده است-Brendan Smialowski / AFP

دولت ترامپ و جمهوری‌خواهان سعی دارند جایزه‌ای ۴۵۰ دلاری هر هفته تدارک ببینند تا افراد بیکار را به برگشت به  کار در دوران شیوع کووید-۱۹ تشویق کنند.

بسته کمکی دیگری در حال حاضر در مجلس سنا مورد بحث و مناظره قرار گرفته است. مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات‌ها لایحه کمکی سه تریلیون دلاری تصویب کرد که مزایای بیمه بیکاری را تا ماه ژانویه تمدید می‌‌کند.

بعضی از بخش‌های این لایحه ممکن است در سنا تصویب شود، اما جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نیاز به همکاری و مصالحه با یکدیگر خواهند داشت. چرا که میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت در مجلس سنا آشکارا گفته است برخی از مزایای بیمه بیکاری ادامه نخواهد یافت.

جمهوری‌خواهان قصد دارند، پرداخت تکمیلی بیمه بیکاری به ارزش هفته‌ای ۶۰۰ دلار که قرار است ۳۱ ژوئیه منقضی شود را با طرحی دیگر جایگزین کنند. در حالی که دموکرات‌ها می‌خواهند آن را تمدید کنند. نگرانی جمهوری‌خواهان این است که چنین مزایایی مردم را از بازگشت به بازار کار دلسرد می‌کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، آقای مک‌کانل هفته گذشته درباره تمدید برنامه بیمه بیکاری گفت: «این مورد در لایحه بعدی نخواهد بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لری کودلاو، دبیر شورای ملی اقتصاد روز سه‌شنبه در شبکه خبری فاکس گفت: «هیات دولت و جمهوری‌خواهان به جای طرح فعلی به دنبال این هستند تا پاداش هفتگی به ارزش ۴۵۰ دلار برای افرادی تدارک ببینند که اگرچه اکنون بیکار شده‌اند، اما کاری جدید یافته‌اند و این مبلغ در تکمیل دستمزد آنان پرداخت خواهد شد.»

آقای کودلاو گفت: «این امری است که ما با دقت مشغول بررسی آن هستیم.»

طرح پاداش برای بازگشت به کار اولین بار از سوی راب پورتمن، سناتور جمهور‌ی‌خواه ایالت اوهایو پیشنهاد داده شد.

آقای کودلاو افزود: «مشکل با پرداخت‌های بیمه بیکاری بالای ۶۰۰ دلار در هفته که احتمالا در آن دوران اضطراری به آن محتاج بودیم این است که عامل بازدارنده بزرگی برای مردم است که سر کار بازگردند و ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی رخ دهد. ما می‌خواهیم مردم سر کار خود برگردند.»

او ادامه داد: «صادقانه بگویم به نظر من این پرداخت‌های تکمیلی ۶۰۰ دلاری از دور بعدی مذاکرات جان سالم به در نخواهد برد. ولی از نظر من ما جایگزینی کارآمد برای مواجه شدن با این مساله داریم.»

از اواسط ماه مارس حدود ۳۹ میلیون نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند. چرا که تجارت‌های مختلف در سراسر کشور به دلیل شیوع این بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل شده‌اند. حدود ۲۵ درصد آمریکایی‌ها کار خود را از دست داده‌اند.

اما اکنون همه ایالات در مرحله بازگشایی قرار دارند.

مجلس سنا هنوز درباره جزئیات بسته کمکی بعدی برای امریکاییان در بن‌بست کامل به سر می‌برد. جمهوری‌خواهان به دنبال بسته‌ای میانه‌رو‌تر هستند که بازگشت به کار را تشویق کند. اما دموکرات‌ها به دنبال کمک‌های اقتصادی بیشتر برای امریکاییان هستند و اعتقاد دارند زمان طولانی‌تری نیاز است تا اقتصاد کشور به وضعیت پیش از کووید-۱۹ بازگردد.

© The Independent