«قاتل اوزارک» اولین اعدامی از زمان شروع قرنطینه در آمریکا

والتر بارتون به دلیل کشتن زن مسنی در میسوری در سال ۱۹۹۱ به مرگ محکوم شده بود

قرنطینه سراسری که برای مقابله با شیوع کرونا برقرار شد در دو ماه و نیم گذشته اعدام‌ها را به تأخیر انداخت- KAMIL KRZACZYNSKI / AFP

توقف ۱۰ هفته‌ای اجرای اعدام‌ها در ایالات متحده که به علت قرنطینه کرونایی بود، با اعدام تزریقی والتر بارتون معروف به قاتل اوزراک در روز سه‌شنبه پایان یافت.

بارتون ۶۴ ساله به خاطر آن که حدود ۳۰ سال قبل در کاروان‌گاهی در میسوری به یک زن مسن حمله و تجاوز کرد و سپس او را به قتل رساند، به اعدام محکوم شده بود.

بعد از اعدام ناتانیل وودز که در ۵ مارس در آلاباما انجام گرفت، او نخستین فردی بود که در ایالات متحده اعدام می‌شد.

قرنطینه سراسری که برای مقابله با شیوع کرونا برقرار شد در دو ماه و نیم گذشته اعدام‌ها را به تأخیر انداخت زیرا در تمامی زندان‌های ایالتی نیز محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی برقرار بود.

پس از آن که وکلای مدافع ادعا کردند به دلیل قرنطینه کرونایی از دسترسی‌های لازم محروم شده‌اند و نمی‌توانند درخواست‌های استیناف یا تبرئه را به طور مؤثر به پیش ببرند، ایالت‌های اوهایو، تنسی و تگزاس اجرای اعدام‌ها را به حالت تعلیق در آوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارن پوجمن سخنگوی سازمان اصلاح و تربیت میسوری به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: تمام کسانی که وارد زندان می‌شوند ماسک دریافت می‌کنند و تب‌سنجی می‌شوند. شاهدها نیز بر اساس محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در سه اتاق مجزا مستقر می‌شوند.

در زندان بون‌تره واقع در۹۶ کیلومتری جنوب سنت لوییس که اعدام در آنجا صورت گرفت، هیچ مورد قطعی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

دادگاه فدرال تجدید نظر در روز یک شنبه حکم تعویق اعدام را لغو کرد که دو روز قبل از آن صادر شده بود و در نتیجه اجرای اعدام تزریقی دوباره در دستور کار قرار گرفت.

بارتون گفته بود که قتل گلادیس کوهلر متصدی۸۱ ساله کاروانگاه در سال ۱۹۹۱ کار وی نبوده است.

جنازه خانم کوهلر را در شهر اوزارک واقع در نزدیکی اسپرینگفیلد پیدا کردند در حالی که آثار ضرب‌وشتم، تجاوز جنسی و بیش از ۵۰ ضربه چاقو در آن مشاهده می‌شد.

فرد دوچارت، وکیل بارتون از دادگاه عالی ایالات متحده تقاضای توقف اعدام کرده بود و این در حالی است که در مسیر سی ساله‌ منتهی به حکم اعدام چندین بار سوء‌دادرسی و لغو حکم محکومیت رخ داده بود.

گروه لغو مجازات مرگ میسوری، طوماری با بیش از ۵ هزار امضا تهیه کرده بودند و از فرماندار خواسته بودند تا صدور حکم اعدام را متوقف کند.

© The Independent

بیشتر از جهان