درخواست پزشکان آمریکایی برای داروی اعدام جهت نجات بیماران کرونایی

احتمال تاثیر داروی اعدام محکومان در زندان‌های آمریکا در نجات جان بیماران

گروهی از پزشکان در نامه‌هایی به مدیران زندان‌های چند ایالت آمریکا، این داروها را درخواست کرده‌اند- SAM PANTHAKY / AFP

 پزشکان آمریکایی از ایالت‌های مختلف، خواسته‌اند تا داروهای مورد استفاده در آمپول مرگ را در اختیارشان بگذارند تا از آن به عنوان داروی مسکن و بی‌حس کننده برای درمان بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ استفاده کنند. 

گروهی از پزشکان در نامه‌هایی به مدیران زندان‌های چند ایالت، این داروها را درخواست کرده‌اند. 

در این نامه آمده است: «‌ذخیره دارویی شما می‌تواند زندگی صدها نفر را نجات دهد. در این لحظات حیاتی برای کشور، ما باید اولویت زندگی و نیاز بیماران را بالاتر از پایان دادن به زندگی زندانیان قرار دهیم.‌»‌

از زمان آغاز اپیدمی کرونا، در بیشتر ایالت‌ها استفاده از این داروها برای اعدام زندانیان متوقف شده است. 

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، از زمان شروع گسترش ویروس در آمریکا که موجب اختلال در سیستم قضایی کشور شده است، دادگاه‌های تگزاس سه حکم توقف یا تعویق اعدام صادر کرده‌اند. 

به گزارش نیویورک تایمز، بیمارستان‌ها با کمبود داروهایی مواجهند که مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تسکین می‌دهد. 

یک پزشک آمریکایی به نشریه تایمز گفت: «همه داروهای ما تمام شده است. بنابراین ما از داروهای رده دوم، سوم، یا چهارم  استفاده می‌کنیم. بر خلاف معمول، حالا نمی‌توانیم وضعیت بیماران را تحت نظارت داشته باشیم. بنابراین چشم بسته در حال پروازیم.» 

بیمارستان‌ها به شدت به داروهایی نیاز دارند که مجرای تنفسی بیماران را باز می‌کند. آنها همچنین به داروهای آنتی بیوتیک، ضد ویروس و نیز مسکن‌ها نیاز مبرم دارند. 

این داروها اساسا برای درمان بیماران زیر دستگاه تنفسی استفاده می‌شوند و به پزشکان کمک می‌کنند تا ضمن کنترل عملکرد ریه، تب بیمار را پایین نگاه دارند. همچنین، به بیمار در مبارزه با عفونت ریه و تحمل درد کمک می‌کنند و برای نجات بیماران ایست قلبی نیز کاربرد دارند. 

کمبود داروهای اساسی موجب شده است تا پزشکان ناچار به تجویز داروهایی همچون «هایدرومورفون، میدازولام و کتامین» شوند که اثرات جانبی طولانی‌تری در مقایسه با سایر داروها دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به علت طولانی‌تر شدن زمان تسکین، بازگشت به حالت عادی برای بیماران دشوارتر می‌شود. 

دکتر لوئیس جی کاپلان، رئیس انجمن داروهای مراقبت‌های حیاتی، گفت:‌« خیلی از مراکز درمانی به داروهایی روی آورده‌اند که ما معمولا سعی می‌کنیم از آنها دوری کنیم. ما مجبور به کاهش چشمگیر استفاده از داروی بنزودیازپین شده‌ایم که شما احتمالا آن را به عنوان والیوم یا اتیوان می‌شناسید. این دارو در بیمار ایجاد آشفتگی و هیجان می‌کند؛ مخصوصا در افرادی که مشکل بی‌خوابی دارند. اما اکنون از این داروها استفاده می‌کنیم چون با کمبود داروهای متداول مسکن مواجهیم.»‌

© The Independent

بیشتر از جهان