پرتغال در تلاش برای جذب گردشگران سواحل خود را از ماه آینده باز می‌کند

آنتونیو روستا، نخست‌وزیر پرتغال گفته که علاقمندان به آفتاب و دریا باید از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کنند

ایتالیا و اسپانیا نیز اعلام کرده‌اند که در ماه جولای آماده پذیرش گردشگران خواهند بود-PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

همزمان با شروع رقابت برای بازگشایی سواحل در میان کشورهای جنوب اروپا، پرتغال گفت که در تاریخ ششم ژوئن سواحل خود را به روی مردم بازمی‌کند. 

آنتونیو روستا، نخست‌وزیر پرتغال گفت علاقمندان به آفتاب و دریا باید از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کنند که در این کشور یک و نیم متر تعریف شده است. 

به این ترتیب، ظرفیت سواحل کاهش می‌یابد اما آفتاب‌دوستان می‌توانند اپلیکیشنی را روی تلفن‌هایشان نصب کنند که به آنان امکان می‌دهد ظرفیت موجود سواحل را قبل از رفتن به آنجا، بررسی کنند. 

پرتغال برای کنترل شیوع ویروس کرونا، انجام ورزش‌هایی که به دو نفر یا بیشتر نیاز دارد را ممنوع کرده است. 

هتل‌های زنجیره‌ای و تحت مدیریت دولت در پرتغال موسوم به پوساداس، قصد دارند در نیمه ماه ژوئن درهای خود را باز کنند اما دیگر هتل‌ها احتمالا از اول ماه ژوئن بازگشایی می‌شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این احتمال وجود دارد که قانونی در هتل‌ها اعمال شود که به موجب آن، بین زمان ترک اتاق‌های هتل‌ها و ورود مسافر بعدی، ۲۴ ساعت وقفه وجود داشته باشد. 

اعلام قوانین و دستورالعمل‌های جدید پرتغال همزمان با فعالیت‌های کشورهای جنوب اروپا است که در تلاش برای نجات درآمدهای تابستانی خود هستند. 

ایتالیا و اسپانیا اعلام کرده‌اند که در ماه جولای آماده پذیرش گردشگران خواهند بود. 

یونان نیز که قربانیان کمتری را بر اثر ویروس کرونا داشت، در تلاش برای به راه انداختن صنعت توریسم است که ۱۰ درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد.

هری تئوچاریس، وزیر توریسم یونان به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که معبد پانتئون در آتن، به تازگی بازگشایی شده است. 

او خواستار قراردادی برای لغو مقررات قرنطینه با بریتانیا شد تا گردشگران بریتانیایی بتوانند بدون نیاز به قرنطینه کردن خود برای دو هفته، به یونان سفر کنند. او گفت: «احساس می‌کنیم زمان لغو بسیاری از موانع تا جای ممکن فرا رسیده است.» 

© The Independent

بیشتر از جهان