پرتغال در زمان کرونا پناهجویان را مقیم کشور محسوب می‌کند

مهاجرین اجازه استفاده از سیستم خدمات درمانی، رفاهی و سایر خدمات را خواهند داشت

کلادیو ولوسو، سخنگوی وزارت کشور، گفت این قوانین جدید از دوشنبه به کاربسته می‌شوند - PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

دولت پرتغال اعلام کرده است که تمام مهاجرین و پناهجویانی که در حال حاضر در پرتغال زندگی می‌کنند در زمان بحران ویروس کرونا مقیم دائم این کشور محسوب خواهند شد.

این تغییرات که روز شنبه اعلام شدند باعث می‌شوند شهروندان کشورهای خارجی که در میانه اقدام برای اسناد رسمی بودند بتوانند به خدمات عمومی نجات‌بخش دسترسی پیدا کنند.

این افراد برای استفاده از نظام بهداشتی، نظام رفاهی، حساب‌های بانکی و قراردادهای کار و اجاره تنها نیاز به ارائه مدرک تقاضای در جریان اقامت خواهند داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلادیو ولوسو، سخنگوی وزارت کشور، گفت این قوانین جدید از دوشنبه به کاربسته می‌شوند.

او به خبرگزاری رویترز گفت: «مردم نباید تنها بخاطر این‌که اقدام‌شان هنوز پردازش نشده از حق دسترسی به بهداشت و خدمات عمومی محروم بمانند. در این زمان استثنایی باید حقوق مهاجرین را ضمانت کرد.»

هدف این سیاست البته فقط خیریه نیست: مقامات امیدوارند اگر درست به کار بسته شود با کاهش تماس بین کادر مرزبانی و درخواست‌کنندگان روند شیوع ویروس را کند کند. 

دولت پرتغال در حالی این سیاست جدید را اعلام کرد که کشور همسایه آن، اسپانیا، به دومین نرخ مرگ و میر از کووید ۱۹ در سطح جهان رسیده (پس از ایتالیا.) حدود ۵۶۹۰ نفر در این کشور بر اثر این ویروس جان سپرده‌اند.

پرتغال اما فقط ۵۱۷۰ نمونه ابتلا و ۱۰۰ مورد مرگ دارد.

هنوز معلوم نیست این تغییر جدید دقیقا بر چند نفر تاثیر می‌گذارد اما طبق آمار دولتی حدود ۱۳۵ هزار نفر (که اکثریت‌شان برزیلی هستند) در سال ۲۰۱۹ اقامت دریافت کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان