نقش وزن، رنگ پوست و سن در احتمال ابتلا به کرونا

کمبود «ویتامین دی» احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

ویتامین د در حالت طبیعی از تابش نور خورشید روی پوست بدن ایجاد می‌شود-ALEJANDRO PAGNI / AFP

تحقیقات نشان می دهد، افرادی که میزان ویتامین دی کمتری در بدن دارند، بیشتر درمعرض خطر بیماری کوید۱۹ قرار می گیرند.

مطالعه ای که توسط دانشگاه های سوری و ساوت همپتون انجام شده و البته هنوز هم  نیازمند بررسی علمی است، نمونه خون ۱۳۰۰ بزرگسال را در برنامه  نظارت بر سلامتی بیوبانک (Biobank) انگلیس مقایسه کرده است، که از این تعداد ۵۸۰ مورد در آزمایش کرونا، مثبت بودند.

این نتیجه نشان داد که میزان ویتامین دی در بین افراد سفید پوست حدود ۵۳ درصد بیشتر از افراد سیاهپوست وافراد قوم بیم (BAME) است، این میزان همچنین درافراد با وزن مناسب، ۲۵ درصد بیشتر از افرادی است که اضافه وزن دارند.

با توجه به این نتایج، افرادی که دارای اضافه وزن هستند و رنگ پوست تیره ای دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند. 

ویتامین دی، نوعی ماده معدنی است که به تنظیم مقدار کلسیم و فسفات موجود در بدن کمک می کند و براثر قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب، تولید می شود.

ویتامین دی با تولید یک ماده مغذی، به سالم نگه داشتن استخوان ها، دندان ها و ماهیچه ها کمک کرده و به طورکلی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق تحقیقات دانشگاه‌های سوری و ساوت همپتون، احتمال ابتلا به بیماری کوید۱۹ برای اقلیت های قومی به مراتب بیشتر است.

رابرت براون، از انجمن مک کاریسون؛ یک اندیشکده (اتاق فکر) تغذیه، به روزنامه تایمز گفت: علم اثبات شده، در حال حاضر به ما از نقش اساسی ویتامین دی در سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابرعفونت های تنفسی می گوید.

این تحقیق همچنین توضیح می دهد که چرا اقلیت های قومی، افرادچاق و سالخوردگان - به ویژه هنگامی که در مناطق جغرافیایی مرتفع‌تری زندگی می کنند - احتمالا با کمبود ویتامین دی بیشتری مواجه هستند.

براون اضافه می کند: «شش مطالعه وهمچنین تحقیقات خود ما میزان کمتری از مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ را در بیماران و افرادی که میزان کمتری از نقصان ویتامین دی را دارند، نشان می دهد.

این درحالی است که ارقام منتشرشده توسط دفتر آمار ملی در اوایل این ماه نشان داد که مرگ افراد سیاهپوست مبتلا به این ویروس دو برابراست، حتی زمانیکه به شرایط بهداشتی آنها رسیدگی شده است.»

در عین حال، الیور ون هک، مدرس گروه علوم بهداشتی مراقبت های اولیه دانشگاه نوفیلد آکسفورد، خواستار احتیاط در مورد داده‌ها شد. وی گفت: «شواهدی مبنی براینکه داشتن مقادیر کافی ویتامین دی از ابتلا به کوید ۱۹ در شما جلوگیری می کند، وجود ندارد».

© The Independent

بیشتر از زندگی