انتقال مجسمه زلاتان از مالمو به خاطر تخریب مداومش از سوی خرابکاران

زلاتان ابراهیموویچ ۳۸ ساله متولد شهر مالمو در سوئد است

حملات از وقتی آغاز شد که اعلام شد ابراهیموویچ یکی از صاحبان باشگاه تیم رقیب مالمو شده است- Johan NILSSON / TT News Agency / AFP

مجسمه زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست در مقابل یک باشگاه محلی فوتبال در شهر مالمو آنقدر مورد حمله قرار گرفته است که مسئولان تصمیم گرفته‌اند آن را به محل دیگری منتقل کنند. 

روزنامه سیدسونسکان روز شنبه نوشت که شورای شهر سومين شهر بزرگ سوئد، روز دوشنبه تصمیم خود را می‌گیرد و از تیم فوتبال مالمو اف‌اف خواسته است تا درباره محل جدید انتقال مجسمه پیشنهاد دهد. 

آندرس مالمستروم، سخنگوی رسانه‌ای شهر مالمو، طی یک ایمیل به خبرگزاری آسوشیتدپرس، طرح فوق را تایید کرد و گفت که کمیته شورای شهر روز دوشنبه پیشنهاد خواهد کرد که «مجسمه باید در مالمو بماند اما به محل دیگری، غیر از استادیوم (سوئدبانک) منتقل شود.»

نیکلاس کارلنن، مدیر باشگاه سوئدبانک، به روزنامه سیدسونسکان گفت که از برنامه‌های شهر مطلع نیست و اظهار نظر نمی‌کند. مالمستروم درباره این که آیا درباره مسئله به باشگاه مالمو توضیح داده شده است یا خیر، جزئیاتی نگفت.

مجسمه ۵۰۰ کیلوگرمی برنزی ابراهیموویچ که حالا برای تیم آ ث ‌میلان بازی می‌کند، به افتخار یکی از بزرگترین ستاره‌های ورزش سوئد، در ماه اکتبر در مقابل استادیوم مالمو پرده‌برداری شد. 

پیتر لینده، سازنده این مجسمه سه متری است و در آن ابراهیموویچ با سینه عریان و بازوهای گشاده دیده می‌شود. 

ساخت این مجسمه، ۵۰۰ هزار کرون سوئد، برابر با ۵۰ هزار دلار، هزینه داشته است و هزینه نگهداری آن را شهر مالمو پرداخت می‌کند. 

آسوشیتد پرس

مجسمه بارها هدف حمله‌های خرابکارانه قرار گرفته است. بارها با اسپری رنگ رویش شعار نوشته‌اند، بینی‌اش را بریده‌اند، و از قسمت قوزک پا اره‌اش کرده‌اند و و برعکسش کرده‌اند. 

این حملات پس از آن آغاز شد که معلوم شد ابراهیموویچ یکی از صاحبان باشگاه هاماربی آی‌اف در استکهلم شده است که یکی از رقبای تیم مالمو به شمار می‌رود. 

ابراهیموویچ ۳۸ ساله، فوتبال حرفه‌ای را در اواخر دهه ۱۹۹۰ در شهر زادگاهش مالمو آغاز کرد. 

مجسمه او، غیر از پایه قرمز رنگ گرانیتی‌اش، در اوایل ژانویه برای تعمیر برده شد و از آن زمان در محل نامعلومی نگهداری می‌شود. 

طرفداران و مخالفان می‌گویند که مجسمه باید به استکهلم، محل باشگاه ابراهیموویچ و محل استقرار انجمن فوتبال سوئد که از سفارش‌دهندگان مجسمه است، منتقل شود. 

در ماه فوریه جوزپه سالا، شهردار میلان، پیشنهاد انتقال مجسمه به این شهر ایتالیا را داد، اما سیاستمداران مالمو با آن مخالفت کردند. 

 

© The Independent

بیشتر از ورزش