افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مناطق روستایی آمریکا

اصرار دونالد ترامپ بر کاهش تعداد مبتلایان به کرونا

افزایش شمار مبتلایان در این مناطق بیانگر آن است که گسترش شیوع ویروس همچنان در خارج از کانون های اصلی اپیدمی ادامه دارد - Apu GOMES / AFP

 

به‌ رغم اصرار دروغین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر افت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، این آمار در بسیاری از مناطق روستایی رو به افزایش است.   

براساس سند منتشر نشده گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید که به دست شبکه خبری «ان بی سی» افتاده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ۱۰ منطقه آمریکا،‌ ظرف یک دوره هفت روزه، بیش از ۷۲ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است. 

بر اساس این گزارش که مربوط به تاریخ ۷ ماه مه می‌باشد، این مناطق عبارتند از: نشویل، تنسی، دموین، آیووا، آماریلو، تگزاس، سنترال سیتی و کنتاکی.

در این میان سنترال سیتی با ۶۵۰ درصد افزایش، بالاترین میزان رشد تعداد مبتلایان را در جدول تهیه شده از سوی واحد داده‌ها و تجزیه و تحلیل گروه ویژه کرونا، داشته است.   

داده‌های منتشر نشده در این گزارش، به نظر می‌رسد با اظهارات آقای ترامپ مبنی بر کاهش مداوم آمار مبتلایان به ویروس کرونا و نیز تحت کنترل در آمدن گسترده این اپیدمی در سراسر کشور در تضاد قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه گفته بود: «راستی می‌دانید که آمارها خیلی سریع در سراسر کشور در حال پایین آمدن است. شاید البته یک مورد استثنا باشد، اما در کلیه نقاط کشور شمار مبتلایان رو به کاهش است.»

بر اساس نمودار «مناطق تحت نظارت» که در این سند وجود دارد، در بعضی شهرها افزایش شدید تعداد مبتلایان مشاهده می‌شود. از جمله شهرهای شارلوت و کانزاس که  در هفته گذشته با افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد مبتلایان روبرو بوده‌اند. 

سایر مناطقی که در این فهرست قرار دارند، عبارتند از: اوماها و لینکلن، نبراسکا؛ مینیا پولیس، مینه سوتا، مونت گامری، آلاباما، کلمبوس، اوهایو، فینیکس و آریزونا.

افزایش شمار مبتلایان در این مناطق بیانگر آن است که گسترش شیوع ویروس همچنان در خارج از کانون‌های اصلی اپیدمی ادامه دارد. 

رئیس جمهوری به طور مداوم بر این نکته اصرار کرده که نرخ ابتلا به ویروس در آمریکا «تقریبا همه جا» به طور گسترده‌ای تحت کنترل در آمده است. 

آقای ترامپ روز سه شنبه در توییتی نوشت: «شمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار بهتر شده و تقریبا همه جا رو به کاهش است.» 

فرمانداران ایالتی در سراسر آمریکا طرح کاهش محدودیت‌های «در خانه بمانید» را در راستای دستورالعمل ‌های بازگشایی رئیس جمهور آغاز کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، فرمان «در خانه بمانید» در شهرهای آلاباما، کنتاکی، ایووا، میزوری، نبراسکا و تنسی لغو شده است. 

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۸۰ هزار نفر در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر هم به آن مبتلا شده‌اند.     

© The Independent

بیشتر از جهان