رستورانی در سوئد که روزانه تنها از یک مهمان پذیرایی می‌کند

قیمت‌گذاری غذا‌های این رستوان بر عهده مشتری است

در سوئد قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه اجرا نمی‌شود، اما از شهروندان خواسته شده توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند-Fabrice COFFRINI / AFP

رستورانی تک‌نفره که در آن سه وعده غذای لذیذ سرو می‌شود، در یک دشت در سوئد افتتاح شده است.

این رستوران در مرکز دشتی در شهر کوچک رنستر قرار گرفته است، و «بورد فور ان» (که به معنی سوئدی «یک میز برای یک نفر» است) نام دارد. هر روز، دراین رستوران میزی یک نفره با یک صندلی مستقر می‌شود و به این ترتیب، از هر نفر بدون شکستن قوانین فاصله گیری اجتماعی پذیرایی می‌شود.

این رستوران متعلق به سرآشپز راسموس پرسون و شریک زندگی‌اش لیندا کارلسون است. آنها وعده‌های غذایی خود را با استفاده از طناب و یک سبد توزیع می‌کنند، تا این اطمینان حاصل شود که هیچ کارمندی آنجا کار نمی‌کند.

غذا درآشپزخانه آنها، توسط پیرسون، طبخ می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زوج‌ها به جای آن که قیمت ثابتی را برای غذاها در نظر بگیرند، طرحی را با عنوان «هر قدر میتوانی بپرداز» راه انداخته‌اند که به افراد این امکان را می‌دهد تا هر قیمتی که فکر می‌کنند مناسب است، بپردازند. 

این زوج قصد دارند که رستوران را در طول تابستان باز نگه دارند.

پرسون به یورو نیوز گفت: «یکی از چیزهایی که در این دوران، خیلی از ما دلتنگش بوده‌ایم، مسافرت است. از آنجایی که نمی‌توانیم به صورت جغرافیایی خیلی دور شویم، فکر کردم که حداقل بتوانیم با ذهنمان به سفر برویم.»

فکر می‌کنم حداقل یکی از بهترین روش‌ها برای سفر درونی، غذا و طبیعت است.

«خوب، فکر می‌کنم که این ترکیب و تجربه، انسان را بالاخره به جایی خواهد رساند. خواهیم دید آنجا کجاست»

در مقایسه با جاهای دیگر اروپا، سوئد شهروندانش را مجبور به قرنطینه نکرده است.

 با وجود آن که چندین بار و رستوران  باز هستند، توصیه می‌شود که مردم به پیروی از دستورالعمل فاصله‌گیری اجتماعی در مکان‌های  لازم، ادامه دهند. 

در بریتانیا هنوز کاملا مشخص نیست که چه زمانی بارها و رستوران‌ها اجازه بازگشایی خواهند داشت.

در سخنرانی نخست وزیر در روز یکشنبه، او به طور مشخص به بارها و رستوران‌ها اشاره‌ای نکرد، اما به طور مختصر در مورد صنعت مهمان‌پذیری سخن گفت.

آقای جانسون در«سه گام» از طرح‌های تسهیل قرنطینه توضیح داد: «در اوایل ماه ژوئن، با ذکر این نکته که تمامی این شرایط توصیه‌های علمی آینده است، اگر و تنها  اگر افراد آن را حمایت کنند، ما امیدوار می‌شویم که حداقل بخشی از صنعت مهمان‌پذیری و سایر مکان‌های عمومی را دوباره بازگشایی کنیم؛ منوط بر این که امن باشند و فاصله‌گیری اجتماعی رعایت شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی