آلمان محدودیت‌های مرزی را تسهیل می‌کند

این در حالی است که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان افزایش یافته است

پلیس آلمان در حال کنترل مدارک مسافران در مرز این کشور با اتریش- Christof STACHE / AFP

به گفته دولت آلمان، این کشور از روز جمعه محدودیت‌های مرزی خود را تسهیل می‌کند. همزمان، مسئولان این کشور به دنبال تسهیل مقررات تعطیلی و قرنطینه سرتاسری هستند. 

این در حالی است که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان افزایش یافته است و در حال حاضر نرخ بازتولید و سرایت ویروس در این کشور، بالای یک است. 

فورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان، روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت با مقامات فرانسه، اتریش، و سوئیس برای بازگشایی تمامی مرزها از نیمه ماه مه توافق کرده است. 

آقای سیهوفر افزود که هدف، احیای سفر آزادانه در میان این سه مرز از تاریخ ۱۵ ژوئن است؛ البته اگر ویروس کرونا بگذارد. او گفت، مردم از بخش‌های بی‌خطر چین نیز می‌توانند از این تاریخ به آلمان سفر کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر کشور آلمان هشدار داد که در صورت بروز شیوع موارد جدید ابتلا، ممکن است قوانین دوباره اعمال شوند. 

قرار است ایستگاههای بازرسی در مرز میان آلمان و لوگزامبورگ درروز جمعه جمع شوند، اما مقررات مرزی با ایتالیا که یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در اروپا به شمار می‌رود، فعلا برقرار خواهد ماند. 

آقای سیهوفر گفت که آلمان آماده تسهیل مقررات در مرز با دانمارک است، اما دانمارک در حال مشورت با دیگر همسایگانش در این‌باره است. 

آلمان در ۱۶ مارس مقرراتی را در مرزهایش با فرانسه، سوئیس، اتریش، لوگزامبورگ و دانمارک تعیین کرد و به افرادی که بدون دلیل موجه سفر می‌کنند، اجازه عبور نمی‌دهد. 

وزیر کشور آلمان از ۱۶ استان این کشور خواست تا مقررات قرنطینه را برای افراد داخل اتحادیه اروپا لغو کند، ولی قوانین را کماکان در مورد افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا هستند، اعمال کنند. 

در حال حاضر، مقررات دولتی می‌گوید که در چارچوب تلاشها برای مهار انتشار کووید۱۹، افرادی که به آلمان بازمی‌گردند باید دو هفته را در قرنطینه اجباری بگذرانند. 

آلمان با به دست آوردن موفقیت نسبی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، شروع به تسهیل تدریجی محدودیت‌ها کرده است. 

فروشگاهها، زمینهای بازی کودکان، کلیساها و مدارس راهنمایی این کشور بازگشایی شده‌اند و باشگاه‌های ورزشی در برخی از مناطق اجازه از سرگیری فعالیت‌ها‌شان را دریافت کرده‌اند. 

استانهای برندنبورگ و بادنوورتمبرگ و شماری از استانهای دیگر، منع تجمعات عمومی را لغو می‌کنند. در باواریا، باغ‌وحشها، موزه‌ها و کتابخانه‌ها با قوانین مربوط به رعایت فاصله‌گیری اجتماعی بازگشایی شده‌اند. 

به نظر می‌رسد که تسهیل اخیر مقررات مربوط به کنترل سرایت ویروس کرونا،  موجب افزایش نرخ سرایت بیماری شده است. 

به گفته موسسه رابرت کخ، نهاد بهداشت عمومی در آلمان، نرخ سرایت ویروس کرونا در سه روز گذشته بالای یک بوده است؛ به این معنی که هر فرد مبتلا، ویروس را به بیش از یک نفر دیگر منتقل می‌کند. 

با این حال، موسسه رابرت کخ گفت که این نرخ در حال حاضر مایه نگرانی چشمگیر نیست، چرا که نباید آن را به شکل «روزانه» محاسبه کرد. 

لارس شاده، معاون موسسه رابرت کخ، گفت: «اگر رقم بعد از ممیز این نرخ بالای یک باشد، هنوز وضع به حالت بحرانی نیست. اما اگر به بالای یک برسد و مثلا نرخ سرایت در طی مدت طولانی‌تر بشود ۲.۱ یا ۳.۱ و یا بیشتر، آنوقت وضعیتی پیش می‌آید که باید به دقت بر آن متمرکز باشیم و به فکر تدابیری برای مقابله باشیم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان