افزایش نرخ ابتلا به کرونا در آلمان پس از تسهیل قرنطینه

آلمان در مقابله با ویروس کرونا جزو موفق‌ترین کشورها است

در پی تسهیل قوانین و مقررات قرنطینه در آلمان، نرخ ابتلا به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است. این امر باعث بروز این نگرانی شده است که برای کنترل و مهار شیوع بیماری، محدودیت‌های مربوط به فاصله‌گیری در اجتماع باید برقرار بمانند. 

به گفته لوتار ویلر، رئیس موسسه رابرت کخ در آلمان، از ۲۰ آوریل که محدودیت‌ها در آن کشور کاهش یافت، شمار افرادی که توسط هر فرد ناقل، به کووید۱۹ دچار می‌شوند، از ۰.۷ (هفت دهم درصد) به ۰.۹۶ (بیش از نه و نیم دهم درصد) افزایش یافته است. 

هرچند رقم فوق کماکان نشان می‌دهد که همه‌گیری کماکان تحت کنترل است و به دولت آلمان اجازه می‌دهد تا محدودیت‌ها را کمی بیشتر لغو کند، اما برای آن که ویروس تحت کنترل باقی بماند، این رقم (که به عنوان شماره بازتولید نیز شناخته می‌شود) باید زیر «یک» نگه داشته شود. 

آقای ویلر مردم را به رعایت قوانین فاصله‌گیری اجتماعی، از جمله زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی و هنگام خرید ترغیب کرد. 

او روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت:‌ «ما می‌خواهیم این موفقیت ادامه یابد، و اگر از قوانین پیروی کنیم، خواهیم توانست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «نمی‌خواهیم سیستم پزشکی زیر فشار قرار گیرد، و نمی‌خواهیم مردم بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان‌شان را از دست بدهند.» 

آلمان پیش‌تر در اوایل ماه جاری به کسب‌وکارهای کوچک اجازه داد تا کارشان را ازسرگیرند و ۱۶ استان این کشور قوانین مختلفی را درباره زدن ماسک در اماکن عمومی برقرار ساخته‌اند، اما استفاده از ماسک پارچه‌ای اکنون در وسایل نقلیه عمومی و در اغلب مناطق در فروشگاه‌ها اجباری است. 

به دلیل انجام گسترده آزمایش ویروس کرونا، این کشور به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای اروپایی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا قلمداد می‌شود و در مقایسه با کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا، آمار مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در آلمان به شکل چشمگیری پایین‌تر است. 

مسئولان بهداشت و درمان از هزار و ۳۰۴ مورد جدید بیماری در آلمان در روز چهارشنبه خبر دادند، که در دو روز گذشته افزایش یافته است. 

با این حال، پال هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه ایست آنگلیا، گفت: «هنوز برای این که بگوییم پس از کاهش محدودیت‌ها، شاهد یک افزایش عمده بوده‌ایم، خیلی زود است.» 

پروفسور هانتر گفت که با توجه به لغو آزمایش در جریان تعطیلات آخر هفته، افزایش آمار در اوایل هفته «تقریبا حتمی» بود. او گفت:‌ «علی‌رغم نظراتی که می‌گویند کووید۱۹ در آلمان به دنبال تسهیل مقررات قرنطینه دوباره در حال افزایش است، اما این طور نیست.»

او گفت:‌ «به جای نگاه کردن به تک تک روزها و نتیجه‌گیری نادقیق، همیشه بهتر است که داده‌های گرد شده را نگاه کنیم.» 

او گفت «گرایش واقعی» موارد ابتلا در آلمان، روز چهارشنبه کاهش خواهد یافت. 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، همزمان با نگرانی‌ها درباره بروز موج دوم عفونت، خواستار احتیاط در تسهیل مقررات قرنطینه شده است. 

خانم مرکل پیشتر در ماه آوریل گفت:‌ «حتی اگر فرض کنیم هر فرد فقط ۱.۱ نفر دیگر را مبتلا می‌کند، در ماه اکتبر به سرحد ظرفیت و محدودیت‌های سیستم بهداشت و درمان و تخت‌های مراقبت ویژه می‌رسیم.»

او گفت:‌ «اگر نرخ سرایت از هر فرد مبتلا را ۱.۲ فرض کنیم…، در ماه ژوئیه ظرفیت سیستم بهداشت و درمان کشور پر می‌شود. و با نرخ ۱.۳ که به نظر زیاد نیست، در ماه ژوئن ظرفیت تکمیل می‌شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان