ویروس کرونا؛ احتمال ابتلای ۷۰ درصد مردم آلمان

مرکل می‌گوید دولت هیچ برنامه‌ای برای بستن مرزهای خود ندارد

 آنگلا مرکل گفته باید با آهسته کردن روند شیوع ویروس از فشار بر نظام پزشکی و بهداشتی کشور بکاهیم- Tobias SCHWARZ / AFP

صدراعظم آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت مقابله علیه این ویروس اکنون درباره «خریدن زمان» است و از متخصصانی نقل قول کرد که به او هشدار داده‌اند تعداد زیادی از مردم در معرض ابتلا به این بیماری فراگیر قرار دارند.

خانم مرکل گفت: «وقتی این ویروس در جامعه شیوع یابد و مردم در برابر آن ایمن نبوده و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت بدان مبتلا خواهند شد. روند مقابله با بیماری باید این باشد که با آهسته کردن روند شیوع ویروس از فشار بر نظام پزشکی و بهداشتی کشور بکاهیم ... این مبارزه درباره خریدن زمان است.»

با این وجود، خانم مرکل گفت دولت او هیچ برنامه‌ای برای بستن مرزهای خود به خاطر شیوع این بیماری فراگیر در اروپا ندارد و گفت به جای آن، افرادی که از کشورهای به شدت تاثیر گرفته از ویروس به کشور بر می‌گردند باید خود را در خانه قرنطینه کنند.

او گفت: «ما در آلمان تحت هر شرایطی بر این باوریم که بستن مرزها واکنشی مناسب به این مشکل نیست.»

صدراعظم همچنین از تخصیص بودجه‌ای مشخص برای هزینه‌های مبارزه با ویروس کرونا خودداری کرد و گفت  آلمان «هر کاری که برای مقابله با این بیماری نیاز است را انجام خواهد داد.»

به گزارش موسسه رابرت کوک (Robert Koch Institute) آلمان تا سه‌شنبه ۱۲۹۶ مورد از ابتلا به ویروس کرونا، از جمله دو مورد مرگ داشته است. 

صحبت‌های خانم مرکل روز چهارشنبه بعد از آن  اظهار شد که روزنامه آلمانی بیلد (Bild ) به شدت او را به خاطر چیزی که «بحران کرونا» خواند، مورد انتقاد قرار داد.

این روزنامه نوشت: «نه هیچ گونه حضوری، نه هیچ اظهاراتی و نه هر گونه رهبری در زمینه هدایت تلاش‌ها برای مقابله با این بحران»

جنز اسپان، وزیر بهداشت که مدیر کمیته واکنش به شیوع بیماری است پیشتر در انکار درخواست‌ها مبنی از پیروی از روش اتریش در عدم پذیرش ورود گردشگران از ایتالیا، کشوری که در اروپا بیش از سایرین تحت تاثیر قرار گرفته، گفت بستن مرزهای آلمان راهی از پیش نخواهد برد.

دولت ایتالیا به ۶۲ میلیون جمعیت خود گفته است به خاطر ویروس کرونا در خانه باقی بمانند چرا که موارد ابتلا در این کشور به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده و تاکنون مرگ بیش از ۶۰۰ نفر گزارش شده است.

به گزارش آژانس خبری چک، آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک روز چهارشنبه اخطار داد اظهارات خانم مرکل درباره میزان شیوع این بیماری مسری ممکن است باعث بروز ترس و وحشت در میان مردم شود.

از آقای بابیش نقل قول شده است که گفت: «نمی‌خواهم درباره وضعیت در آلمان اظهار نظر کنم ولی به نظرم بیان چنین نظراتی باعث بروز ترس و وحشت خواهد شد. به هر صورت ما تمهیداتی جدی به کار بسته‌ایم تا جلوی بروز چنین وضعیت وخیمی به کل گرفته شود.»

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent