اهدای ۱۰ میلیون ماسک برای زندان‌های آمریکا توسط جی زی و مایک میل

سازمانی که این دو رپر بنیان گذاشته‌اند، برای تغییر در سیستم عدالت جنایی در ایالات متحده لابی می‌کند

مایک ویل، تهیه‌کننده موسیقی همراه با جی‌زی و بیانسی در مراسم اهدای جوایز گرامی در لس‌آنجلس - Larry Busacca/AFP

سازمان «اتحاد ریفورم» متعلق به «جی-زی» و «میک میل» ده میلیون ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی به زندان‌های آمریکا ارائه می‌دهد. بنا به گزارش‌ها، این سازمان از جک دورسی، مدیر توییتر، کمک ده میلیون دلاری دریافت کرده است. 

اتحاد ریفورم که در اصل از سوی این دو رپر بنیان گذاشته شده، برای تغییر در سیستم عدالت جنایی در ایالات متحده لابی می‌کند. این سازمان که در حال حاضر تحت مدیریت ون جونز اداره می‌شود به قانونگذاران برای کاهش دوران محکومیت زندانیان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا فشار می‌آورد. این سازمان می‌گوید زندان‌ها می‌توانند محل مساعدی برای گسترش و سرایت ویروس باشند.

 آقای جونز به نشریه هیل گفت: «هدیه سخاوتمندانه از سوی جک و استارت‌اسمال، یک عامل تعیین‌کننده بسیار مهم است.»

او گفت:‌ «این هدیه نه‌تنها میلیون‌ها نفر را از تهدید کووید۱۹ در امان نگه می‌دارد، بلکه این سطح از حمایت از سوی یک غول تکنولوژی نقطه عطفی است در جنبش اصلاح عدالت جنایی. باعث افتخار ماست که جک متحد ما در این مبارزه است و می‌توانیم برای تک‌تک زندانیان در آمریکا ماسک تهیه کنیم و جان ده‌ها هزار نفر را نجات دهیم.»‌

به گفته شبکه خبری سی‌بی‌اس، کمک آقای دورسی بخشی از وعده یک میلیارد دلاری او برای کمک به تلاش‌های مقابله با کووید۱۹ است که از طریق صندوق کمک موسوم به «اسمارت‌اسمال» ارائه شده است. 

سی‌بی‌اس به نقل از بیانیه آقای دورسی گفت:‌ «از وجود سازمان ریفورم بسیار خوشحالم. نظام عدالت جنایی ما باید تغییر کند. کووید۱۹ بر ناعدالتی افزوده و سازمان ریفورم بهترین جا برای کمک است.» 

 تجهیزات خریداری شده با کمک اهدایی فوق به زندان‌های تمامی ۵۰ ایالت ایالات متحده برای استفاده زندانیان، زندانبانان و دیگر کارکنان زندان‌ها ارسال می‌شود.  

از زمان شروع همه‌گیری در آمریکا این نگرانی وجود داشت که زندان‌ها محیط مساعدی برای انتشار ویروس هستند، چرا که مقررات فاصله‌گیری اجتماعی در بسیاری از زندان‌ها فراهم نیست. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتحاد ریفورم خواستار آزادی سالمندان، بیماران، و زندانیانی که تهدیدی علیه امنیت عموم به شمار نمی‌روند، در دوران شیوع بیماری شده است تا سلامت آنان و دیگران تامین شود. 

این سازمان به تازگی یک کارزار دیجیتالی از دید زندانیان به راه انداخته است و در آن نشان می‌دهد که «کووید۱۹ چگونه در سیستم زندان‌های آمریکا پیش می‌رود.» هشتگ این کارزار از این قرار است: 

#AnswerTheirCall

باب پیلون، رئیس اتحاد ریفورم، به سی‌بی‌اس گفت:‌ «بحث بر سر دو میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی است که معمولا صداشان شنیده نمی‌شود. از همین روست که ما این کار را می‌کنیم، تا به این افراد صدا بدهیم و خواسته‌شان را برای آن که مانند انسان با آنان رفتار شود، پاسخ دهیم.» 

 یک گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌ها درباره تاثیر ویروس کرونا را بر زندان‌های آمریکا آمار کووید۱۹ در ۳۷ ایالت و قلمرو نشان می‌دهد. 

طبق این گزارش، از ۳۲ منطقه‌ای که داده‌هاشان را به اشتراک گذاشتند، ۴۸۹۳ زندانی تا ۲۱ آوریل مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شده‌اند‌ و ۸۸ زندانی بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. به گفته سی‌بی‌اس، در میان کارکنان زندان‌ها نیز ۲۷۷۸ مورد ابتلا و ۱۵ مورد مرگ گزارش شده است. 

با این حال، محققان گفته‌اند که یافته‌ها محدودند و نماینده موارد در تمامی تاسیسات زندان‌ها و بازداشتگاه‌های ایالات متحده نمی‌شوند. آنان می‌گویند برای اطلاعات دقیق به تحقیقات بیشتری نیاز است. 

این داده‌ها تنها تصویری اولیه از تاثیر مرگبار شیوع بیماری در زندان‌های ایالات متحده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی