چندین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کاخ سفید و واکنش‌های مبهم به آن

سخنگوی مایک پنس یکی از افرادی است که آزمایش ویروس کرونا او مثبت اعلام شده است

مشاور ارشد کاخ سفید استفان میلر، همرا با همسرش کیتی والدمن میلر، در کاخ سفید. -Alastair Pike / AFP

طی دو روز گذشته، خبر ابتلای چندین تن از کارکنان کاخ سفید به ویروس کرونا، سوالات زیادی را در این خصوص ایجاد کرده است که آيا پروتکل‌های مرتبط با رعایت موارد بهداشتی و آزمایش افرادی که در نزدیکی رئیس ‌جمهوری آمریکا و دیگر مسئولان بلندپایه‌ای که به این ساختمان رفت‌وآمد می‌کند، اجرا می‌شود یا خیر. 

مقامات کاخ سفید در روز شنبه، واکنش‌های مختلف و بعضا متناقضی به این اخبار نشان دادند. در واقع، در حالی که برخی از اعضای کارگروه ویروس کرونا گفته‌اند که به صورت اختیاری به قرنطینه خواهند رفت، به نظر می‌رسد که بقیه همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. 

از جمله افرادی که گفته است به صورت اختیاری به قرنطینه خواهد رفت تا موارد احتیاطی را رعایت کند، دکتر آنتونی فاوچی، دانشمند برجسته آمریکایی در حوزه بیماری‌های عفونی است که گفته است برای مدتی از خانه به کار خود ادامه می‌دهد. علاوه بر او، استفان هان، کمیسر اداره غذا و داروی آمریکا، و همچنین رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل‌ وپیشگیری از بیماری‌ها، که هر دو عضو کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید هستند، گفته‌اند که به صورت اختیاری برای دو هفته به قرنطینه می‌روند. آنها این تصمیم را بعد از آن گرفتند که متوجه شدند ممکن است در معرض نزدیکی با فرد یا افرادی بوده‌ باشند که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت گزارش شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش واشنگتن پست، برخی از مقامات دولتی گفته‌اند که کارکنان کاخ‌سفید توسط مدیران خود تشویق شده‌اند که به سرکار خود بروند و کارکنانی که با آقای ترامپ و یا معاون او، مایک پنس، به سفر رفته‌اند، برای مدت ۱۴ روز در قرنطینه نخواهند بود. 

یکی از کارکنان کاخ سفید که به ویروس کرونا مبتلا شده است، کیتی میلر نام دارد که سخنگوی مایک پنس است. یکی از دستیاران نظامی کاخ سفید که مامور خدمت به دونالد ترامپ است، نیز به این ویروس مبتلا شده است. او فردی است که می‌توانسته به صورت روزانه با ترامپ ملاقات کرده باشد. 

ابتلای چنین افرادی به ویروس کرونا باعث مطرح شدن این سوال شده است آیا در کاخ سفید محیط امنی برای ترامپ، پنس و دیگر کارکنان وجود دارد، یا خیر.

هنوز مشخص نیست که آیا آزمایش افراد دیگری از مجموعه کارکنان کاخ سفید مثبت بوده است یا نه، اما همین دو نفر کافی است که نگرانی‌ها در خصوص این که افراد دیگری نیز ممکن است مبتلا شوند، وجود داشته باشد. گفته ‌شده است که این دو، خودقرنطینه‌گی اختیار کرده‌اند و در خانه خواهند ماند. 

سخنگوی کاخ سفید گفته است که پزشک رئیس‌ جمهوری و نیز مقامات کا‌خ‌سفید با همکاری هم تلاش می‌کنند تا مطمئن شوند که هر اقدام احتیاطی لازم را برای سلامت و امن نگهداشتن آقای ترامپ و همسرش ملانیا، و همچنین دیگر کارکنان کاخ سفید انجام می‌دهند.

علاوه بر فاصله‌گیری اجتماعی، کنترل روزانه دمای بدن و نیز علایم احتمالی بیماری، استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست و ضدعفونی کردن مداوم مکان‌های کاری، همه کارکنانی که در تماس روزانه با رییس‌جمهوری و معاون او هستند، روزانه آزمایش می‌شوند. همه میهمانان کاخ سفید نیز آزمایش می‌شوند. 

اما چندین منبع، به خصوص کارکنانی که در تماس روزانه با دو فرد تست مثبت داده کاخ سفید بوده‌اند، به واشنگتن پست گفته‌اند که نگران رفتن به سر کار خود در کاخ سفید هستند. این نگرانی پس از آن افزایش یافته است که دو مقام کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید نیز اقدام به خودقرنطینگی خانگی کردند.

با این حال، روز جمعه همه کارکنان کاخ سفید یادداشتی از طرف مدیریت این مجموعه دریافت کردند مبنی بر آن که تا آنجا که ممکن است، از خانه به کار خود ادامه دهند.

بعد از این که مشخص شد که خانم میلر، سخنگوی پنس، به ویروس مبتلا شده است، همه کسانی که در اطرف او بوده‌اند نیز برای آن که روشن شود که ایا در معرض ویروس بوده‌اندیا نه، مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

خانم میلر از جمله کسانی است که در جلسات روزانه کارگروه ویروس کرونا شرکت می‌کرد. اما این جلسات روزانه، از حدود دوهفته‌ پیش قطع شده است. اما او روز پنج‌شنبه در جلسه در ردیف پشتی پنس نشسته بود. او به همکارانش گفته بود که علایم و نشانه‌های بیماری رادر خود مشاهده نکرده است. او همچنین در روز جمعه نیز جلسه‌ای در خصوص ویروس کرونا با کارکنان عالی‌رتبه برگزار کرده است و در نزدیکی دیگر کارکنان قرار داشته است. در آن جلسه ترامپ یا پنس حضور نداشته‌اند. 

پس از این بود که برخی از کارکنان دفتر پنس روز جمعه به خانه‌ فرستاده‌ شدند تا ردیابی تماس‌ها کامل شود. 

کیتی میلر، همسر استفان میلر، دستیار ارشد آقای ترامپ است که او هم قرار است در این مدت در قرنطینه خانگی باشد. 

بیشتر از جهان