تردیدها درباره احتمال انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی

پژوهشگران چینی برای اولین‌بار ویروس را در اسپرم مبتلایان به کرونا مشاهده کردند

پژوهشی جدید از امکان انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی خبر می‌دهد - OSCAR DEL POZO / AFP

گروهی از محققان چینی در یک تحقیق آزمایشگاهی مدعی شدند که برای نخستین بار ویروس کرونا را در اسپرم افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ مشاهده کردند. وب‌سایت «مدیکال اکسپرس» نوشته است که هرچند این محققان درباره مشاهده ویروس در اسپرم نوشته‌اند اما مشخصا به امکان انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی اشاره‌ای نکردند.  

محققان در اسپرم شش نفر از ۳۸ مردی که به کووید ۱۹ مبتلا بودند مشاهده کرده‌اند. چهار نفر از آنها حال وخیمی داشتند و دو نفر دیگر در حال بهبودی بودند.

این گزارش از بیمارستان شهرداری «شانگکیو» در چین منتشر شده است.

با توجه به انجام تحقیقات درباره امکان انتقال ویروس کرونا از راه رابطه جنسی هنوز دقیقا مشخص نیست که میزان ماندگاری این ویروس در اسپرم افراد مبتلا تا چه زمانی‌ست. 

انجمن پزشکی دارو و درمان باروری آمریکا گفته است: «مطالعه جدید نباید باعث زنگ خطر شود. اگرچه برای رعایت ایمنی، ممکن است عاقلانه باشد که از تماس جنسی با مردان دارای علائم، تا ۱۴ روز و عدم مشاهده علائم خودداری شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شواهد نشان می‌دهد که سایر ویروس‌های عفونی از جمله زیکا و ابولا ممکن است با رابطه جنسی منتقل شوند، اکنون این مطالعه جدید سؤالاتی را در مورد امکان انتقال جنسی کروناویروس نیز ایجاد کرده است. 

مقامات بهداشتی در جهان معتقدند که ویروس کرونا بیش از همه از طریق «قطرات ریز» که هنگام سرفه و عطسه افراد آلوده در هوا، منتقل می‌شود.  

برخی از مطالعات حاکی از یافتن ویروس کرونا در نمونه‌های خون، مدفوع و اشک یا مایعات دیگر بدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هم هست.  

بیشتر از زندگی