خدمه یک کشتی در قرنطینه یکماه است از کابین‌هایشان خارج نشده‌اند

«تنها بودن در دوران قرنطینه سخت است»

حدود ۶۵۰ نفر در کشتی تفریحی «ام اس سی» که در آب های برزیل سرگردان است، اجازه خروج از کابین هایشان را ندارند - PIXABAY

کارکنان و خدمه یک کشتی تفریحی که که حدود یک ماه است به خاطر اپیدمی کرونا درداخل کشتی حبس شده اند، به پیامد زندگی در انزوا بر سلامت روانشان اشاره کرده اند.

شبکه خبری «اس دبلیو ان اس» گزارش داده است که حدود ۶۵۰ نفر در کشتی تفریحی «ام اس سی» که در آب های برزیل سرگردان است، اجازه خروج از کابین هایشان را ندارند مگر به منظور استفاده از ماشین های لباسشویی.

به دنبال آزمایش مثبت کرونای تعدادی از خدمه کشتی، به سرنشینان «ام اس سی» گفته شد حق خروج از کشتی را نداشته و تاریخی هم برای بازگشت آن ها به خانه هایشان تعیین نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقررات اپیدمی کرونا به سرنشینانی که به ویروس آلوده نشده اند نیز اجازه خروج از کشتی را نمی دهد و این درحالی است که اکثر کشورهای جهان مرزهای خود را بسته اند و پرواز هواپیما ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

یکی از خدمه کشتی به شبکه خبری «اس دبلیو ان اس» گفت این «شرایطی وحشتناک» است: «ما بیشتر از ۲۰ روز است که در کابین هایمان در انزوا بوده ایم و این واقعا برای حفظ سلامت روان دشوار است.»

او افزود: «نمی دانیم چه خبر است.»

او گفت هرچند به کابینی در بخش مسافران کشتی منتقل شده که پنجره و بالکن کوچکی دارد، دیگر خدمه کشتی در بخش کارکنان کشتی نگاه داشته شده اند که نه پنجره ای به خارج و نه هوای تازه به آن راه دارد. 

او به دیگر مشکلاتی اشاره کرد که سرنشینان کشتی با آن رو به رو هستند از جمله این که مدیریت کشتی وسائل نظافت در اختیار آن ها نمی گذارد که دستشویی هایشان را تمیز کنند. 

او افزود: «ما غذای تازه نداریم و از آنچه در انبارهایمان مانده تغذیه می کنیم.»

«میوه و سبزی تازه نداریم زیرا کشتی در میان آبهای دریاست که تحویل مواد غذایی به آن را غیرممکن می کند.»

ویدئوهایی که از داخل کشتی گرفته شده نشان می دهد ظروف کثیف در خارج از کابین ها روی هم جمع شده زیرا خدمه اجازه ترک کابین هایشان را ندارند.

تصاویری نیز از غذای سرنشینان کشتی منتشر شده که عمدتا ماکارونی و اسپاگتی با نان و چیپس و بدون سبزیجات تازه بوده است.

خدمه کشتی اجازه اجتماع در سالن های استراحت کشتی را ندارند و درعمل در حبس انفرادی به سر می برند.

در این میان یک عامل نگرانی فزاینده دیگر برای کارکنان کشتی این است که شرکت کشتیرانی «ام اس سی» قرارداد کارکنان و خدمه کشتی را به حال تعلیق درآورده که به معنی آن است که دیگر دستمزدی به آن ها پرداخت نمی شود.

او در ادامه گفت: «دوری از خانواده ام بسیار سخت بوده. تنهایی خیلی سخت است. به تماس با دیگران احتیاج دارم و همه این شرایط را به تنهایی تحمل می کنم.» 

سخنگوی شرکت کشتیرانی «ام اس سی» ضمن اشاره به این که به دلیل بسته بودن فرودگاه ها بازگرداندن مردم به مبدا «یک چالش» است، گفت: «به رغم تمام تلاش های ما – اغلب در تماس با بالاترین سطوح دولت های دخیل – هنوز راه حلی عملی برای بازگرداندن برخی از کارکنان کشتی به خانه هایشان پیدا نکرده ایم.»

«در حالی که برای بازگرداندن خدمه کشتی در شرایطی امن به کشورهایشان تلاش می کنیم، همه آن ها را به قسمت مسافران و کابین های مستقل منتقل کرده ایم.» 

«همه آن ها برای تماس با خانواده هایشان به اینترنت دسترسی دارند، کیفیت غذا بهتر شده و سلامتی آن ها و درجه حرارت بدنشان مرتبا نظارت می شود.»  

«این قطعا یک راه حل موقت است که هدف آن مراقبت از سلامت و امنیت کارکنان کشتی در حالی است که تلاش برای بازگرداندن آن ها به خانه هایشان به گونه ای که بتوانند در این شرایط دشوار از آن ها مواظبت کنند، در جریان است.»

سخنگوی ام اس سی افزود: «همانند سایر کشتی های این شرکت، «ام اس سی سی ویو» دارای آن مقدار مواد تمیزکننده لازم برای هزاران مسافر آن هست.»

«ما کیفیت غذا را برای کارکنان کشتی تا زمانی که در آن هستند، با ایجاد تنوع در آن بهبود بخشیده و گزینه های آن را افزایش داده ایم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان