مرغ‌های دریایی رم از گرسنگی به شکار موش‌ها و کبوترها رو آورده‌اند

ایتالیا از حدود دو ماه پیش برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا، به حالت تعطیلی درآمده است

جمعیت مرغ‌های دریایی در رم تا ده‌ها هزار افزایش یافته است - Alberto PIZZOLI / AFP

مرغ‌های دریایی در رم به ذات اصلی خود به عنوان «صیاد» بازگشته و در غیاب انسان‌ها در خیابان‌ها، که برایشان به معنای نبودن غذا است، به شکار موش‌ها، کبوترها و دیگر پرندگان کوچکتر روی آورده‌اند. 

ایتالیا از تقریبا دو ماه پیش و از نهم ماه مارس، برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا، به حالت تعطیلی درآمده است. تمامی رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیلند و خیابان‌های شهر رم از مردمی خالی شده که ته‌مانده غذایشان معمولا خوراک مرغ‌های دریایی را فراهم می‌کرد. 

برونو سینینی، کارشناس حیات وحش در دانشگاه تور ورگاتا در رم، به روزنامه ایتالیایی کوریه‌ردلاسرا گفت که مرغ‌های دریایی به «ذات اصلی خود یعنی شکارچی بودن بازمی‌گردند.» 

او گفت:‌ «آنها عمدتا کبوتر شکار می‌کنند، اما پرستو و پرنده‌های سیاه را نیز صید می‌کنند. آنها همچنین در رود تیبر ماهی می‌گیرند.»

«خوشبختانه موش هم می‌خورند. حیوانات هم عادات خودشان را عوض می‌کنند و هم عادات ما را.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خوردن کبوتر و موش رژیم خوراکی جدیدی برای مرغ‌های دریایی نیست، اما آنها اغلب از مردار این حیوانات در گوشه خیابان استفاده می‌کنند. اکنون مرغ‌های دریایی موسوم به مرغ‌های پا زرد، برای بقا غریزه شکار را در خود بیدار کرده‌اند. 

جمعیت مرغ‌های دریایی در رم تا ده‌ها هزار افزایش یافته و عمدتا به عنوان حیواناتی مزاحم و تهاجمی تلقی می‌شوند که به طور ناگهانی به غذای گردشگران حمله برده و خوراکی را مستقیما از دست عابران می‌قاپند. 

مشکل زباله در شهر رم- که سال گذشته از سوی پزشکان رم به عنوان «بحران» نامگذاری شد- این پرندگان و دیگر حیوانات ناخوانده مانند گراز وحشی، موش بیور (که در اصل به دلیل پوست خزی‌شان از آمریکای لاتین به ایتالیا آورده شدند) و طوطی دم‌دراز را جذب می‌کند و این امر موجب شده که خطر سلامت برای مردم به وجود آید. 

سال گذشته متئو سالیوینی، معاون سابق نخست‌وزیر و رییس حزب لیگ راست میانه، گفت که مرغ‌های دریایی «به اندازه پتروداکتیل‌ها هستند.»

او این اظهارات را در یک پست توییتری در پاسخ به ویرجینیا راجی، شهردار رم نوشت که متعلق به جنبش پنج‌ستاره ضدحاکمیت است. خانم راجی او را به عدم پرداخت بودجه برای اختصاص به نیروی مضاعف پلیس متهم کرده بود. 

© The Independent

بیشتر از زندگی