طرح گام به گام ایتالیا برای خروج از قرنطینه

نخست‌وزیر ایتالیا: «اگر ایتالیا را دوست دارید، فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنید»

از دو هفته دیگر کتابخانه‌ها، موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری بازگشایی می‌شوند-ANDREAS SOLARO / AFP

ایتالیا اجازه خواهد داد از هفته بعد کسب‌وکارهایی مثل شرکت‌های ساخت‌وساز و کارخانه‌ها بازگشایی شوند و به این ترتیب آماده می‌شود تا طولانی‌ترین قرنطینه در اروپا را به تدریج بردارد.

حدود دو ماه بعد از آن که رسانه‌ها از نخستین مورد  ابتلا به کووید-۱۹ در ایتالیا در شهرکی خارج از میلان خبر دادند، جوزپه کونته، نخست‌وزیر این کشور در سخنرانی تلویزیونی شب یک‌شنبه برای مردم از حذف مرحله به مرحله محدودیت‌ها خبر داد.

آقای کونته بعد از آن که از عموم مردم خواست تا فاصله‌گیری اجتماعی را حفظ کنند، گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که با چالش بسیار پیچیده‌ای روبرو باشیم. با این ویروس زندگی خواهیم کرد و مجبور خواهیم بود تمامی احتیاطات ممکن را رعایت کنیم.»

کاستن از محدودیت‌ها از چهارم  ماه می با بازگشایی باغ‌ها و بوستان‌های عمومی آغاز می‌شود و مردم خواهند توانست به دیدار اقوام ‌هم‌منطقه خودشان بروند و برگزاری مراسم خاکسپاری با حضور کم‌تر از ۱۵ نفر مجاز خواهد بود.

کارخانه‌ها، کارگاه‌های ساخت و ساز و کسب‌وکارهای عمده‌فروشی هم به شرط رعایت کردن ضوابط ایمنی وضع شده برای مهار کووید-۱۹ می‌توانند فعالیت‌های‌شان را از سرگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو هفته بعد در تاریخ ۱۸ ماه می نیز فروشگاه‌های خرده‌فروشی، کتاب‌خانه‌ها، موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری بازگشایی می‌شود و تیم‌های ورزشی حرفه‌ای می‌توانند تمرین‌های‌شان را از سرگیرند.

اگر همه چیز خوب پیش برود رستوران‌ها، کافه‌ها، آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌ها نیز اجازه خواهند یافت از اول ژوئن فعالیت‌شان را از سر گیرند، ولی خدمات بیرون‌بر ممکن است زودتر برقرار شود.

آقای کونته گفت هر گونه تصمیم‌گیری در مورد از سرگیری مسابقات لیگ برتر ایتالیا (رده A) نیز در آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

اما مدارس تا آغاز سال جدید تحصیلی در ماه سپتامبر همچنان تعطیل خواهند بود و به این ترتیب خانواده‌ها در ماه‌های آینده با مشکل مراقبت از کودکان مواجه خواهند بود.

به گفته آقای کونته تا وقتی که درمان مؤثری برای کرونا پیدا نشده باشد، احتمال دارد بقیه محدودیت‌ها همچنان پابرجا بماند. این در حالی است به نظر کارشناسان بعید است که  تا اواخر سال ۲۰۲۱  واکسنی در دسترسی عموم مردم قرار گیرد.

نخست وزیر ایتالیا در پایان سخنانش از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را زیرپا نگذارند. او گفت: «اگر ایتالیا را دوست دارید، فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنید.»

این در حالی است که آمار تلفات کرونا در ایتالیا همچنان از سایر کشورهای اروپایی بیش‌تر است و بیش از ۲۶ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و تقریباً ۲۰۰ هزار نفر به طور قطع دچار این بیماری تنفسی شده‌اند.

البته شمار تلفات روزانه برای سومین روز پیاپی کاهش داشته است و به ۲۶۰ نفر رسید که پایین‌ترین حد از ۱۴ مارس به بعد است.

© The Independent

بیشتر از جهان