پرویز تناولی با ساخت مدال از فعالیت کارکنان بهداشت حمایت می‌کند

«از نحوه برخورد کارکنان بهداشت ایران با بحران کرونا تحت تأثیر قرار گرفته‌ام»

در فولکلور ایران، بلبل یک پرنده خوش شانس است که «خبر محبوب را به عشاق می‌آورد، و درخت سرو هم  نمادی از زندگی طولانی است-The Art Newspaper

پرویز تناولی، مجسمه‌ساز و هنرمند سرشناس ایرانی، مدالی با طرح بلبل طراحی کرده است که در شماری معدود به فروش خواهد رفت و عواید آن برای کمک به بیمارستان‌های ایران و کسانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، مصرف خواهد شد.

پرویز تناولی از این اقدام برای کمک به بیمارستان‌هایی که تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، استفاده خواهد کرد. او به نشریه «آرت نیوزپیپر» گفته است: «من از نحوه برخورد کارکنان بهداشت و درمان ایران با بحران کووید ۱۹ بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ام.» او گفته است که این افراد با حداقل تجهیزات، چنین کارهایی را انجام می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرویز تناولی گفته است: «می‌خواستم قدردانی خودم را به عنوان یک ایرانی، نه فقط به عنوان یک هنرمند، نشان دهم.»

این مدال، یک بلبل را نشان می‌دهد که در کف دست قرار دارد و درخت سروی نیز در کنارش است. او این طرح را برای صنعتگران خبره در تهران که قبلاً نیز با آنها کار کرده است، ارسال کرد که قالب تولید کردند و شروع به ریخته‌گری نسخه‌های محدود ۱۰۰ مدال برنز کردند که با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسند، و نیز ۲۰ مدال نقره که هر یک ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند.

تناولی گفته است: «در فولکلور ایران، بلبل یک پرنده خوش شانس است که «خبر محبوب را به عشاق می‌آورد، و درخت سرو هم  نمادی از زندگی طولانی است.» این هنرمند افزوده است: «این مدال‌ها در پس زمینه صدها خط عمودی قرار دارد که نمایانگر مردم ایران است. هر یک از آن‌ها با یک روبان فیروزه‌ای می‌آیند که نمایانگر «ریه‌های سالم» است.»

تناولی گفته است که طی دو روز گذشته بیست مدال به فروش رفته است؛ عمدتا به ایرانیان خارج از کشور که مانند این هنرمند «می‌خواهند کاری انجام دهند» تا به هموطنان خود از راه دور کمک کنند. 

بیشتر از فرهنگ و هنر