بوریس جانسون و کری سایموندز از تولد نوزادشان خبر دادند

نخست‌وزیر بریتانیا اخیرا به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود

سخنگوی بوریس جانسون و کری سایموندز گفت که نوزاد این زوج در بیمارستانی در لندن متولد شد-Adrian DENNIS / AFP

سخنگوی بوریس جانسون و کری سایموندز گفت که نوزاد این زوج در بیمارستانی در لندن متولد شد. 

سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفت:‌ «نخست‌وزیر و خانم سایموندز از اعلام تولد پسر سالم‌شان در بیمارستانی در لندن در صبح امروز بسیار خوشحالند. مادر و نوزاد هر دو در سلامت هستند.»

«نخست‌وزیر و خانم سایموندز مایلند از کادر فوق‌العاده خدمات سلامت همگانی انگلیس تشکر کنند.»

خبر تولد فرزند نخست‌وزیر تنها چند روز پس از آن اعلام شده که آقای جانسون عصر یکشنبه، سه هفته پس از ترخیص از بیمارستان سنت توماس وظایفش را در دفتر نخست‌وزیری از سر گرفت. او به علت ابتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

این خبر با پیام‌های تبریک چهره‌های سیاسی مورد استقبال قرار گرفت. سر کیر استارمر در حساب رسمی خود نوشت:‌ «خبر فوق‌العاده‌ای است. تبریک فراوان به بوریس جانسون و کری سایموندز.» 

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا نیز این خبر را «لحظه شادی ناب» توصیف کرد، و ریشی سوناک وزیر دارایی با تبریک به این زوج گفت:‌ «از این که خیابان داونینگ یک ساکن جدید دارد، خوشحالم.»

جاستین ولبی، اسقف کنتربری گفت:‌ «تبریک و تبرک برای بوریس جانسون و کری سایموندز به مناسبت به دنیا آمدن پسرشان. برایشان شادمانی و تبرک آرزو دارم.» 

نخست‌وزیر بریتانیا پیشتر گفته بود که مایل به گرفتن مرخصی است، هرچند مشخص نیست که با وجود شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و تصمیم‌های مهمی که باید از سوی دفتر نخست‌وزیری درباره گام‌های بیشتر در این باره اتخاذ شود، او به مرخصی خواهد رفت یا نه. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر در حالی اعلام شده که ۲۴ ساعت پیش هنوز مشخص نبود که آیا آقای جانسون علی‌رغم این که سه روز پیش به دفتر کار خود بازگشت و وظایف نخست‌وزیری را از سرگرفت، در جلسه هفتگی پرسش‌وپاسخ شرکت کرده و برای اولین بار با رهبر جدید حزب کارگر ملاقات می‌کند یا نه. 

اما روز چهارشنبه، تنها دو ساعت قبل از شروع جلسه هفتگی، سخنگوی زوج نخست‌وزیری گفت:‌ «نخست‌وزیر و خانم سایموندز از اعلام تولد نوزاد پسرشان، که ساعتی پیش در بیمارستانی در لندن به دنیا آمد خوشوقتند. مادر و نوزدا هر دو در سلامتند.» 

پیش‌تر در سال جاری میلادی این زوج اعلام کردند که در «اوایل تابستان» در انتظار تولد نوزادشان خواهند بود. آنان گفتند که در پایان سال ۲۰۱۹ نامزد شده‌اند. 

دومنیک راب، منشی اول دولت به جای نخست‌وزیر در جلسه فوق شرکت خواهد داشت و سر کیراستارمر رهبر حزب جدید کارگر نیز در این جلسه خواهد بود. 

پیش بینی می‌شد که آقای جانسون برای اولین بار پس از بهبود از بیماری کووید-۱۹ در ماه گذشته، روز چهارشنبه همراه با رهبر جدید حزب کارگر در جلسه شرکت کند و این جلسه فرصتی باشد برای بررسی رویکرد او درباره مقابله با همه‌گیری بیماری.

نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه سخنانی را خطاب به مردم بریتانیا ایراد کرد. این اولین حضور علنی او پس از مرخص شدن از بیمارستان سنت‌توماس بود. او در این سخنان خطاب به مردم گفت که علائم حاکی از «برعکس شدن جهت امواج» در مقابل کووید-۱۹ است. 

اما او در عین حال هشدار داد که هنوز برای توقف قرنطینه خیلی زود است و گفت کشور در حال مواجهه با «لحظه خطر حداکثری»‌ است، او افزود هدف دولت پرهیز از «موج دوم همه‌گیری» بیماری ناشی از ویروس کرونا و از دست‌دادن جان‌های بیشتر است. 

او در سخنانی که در خیابان داونینگ ایراد کرد، ویروسی را که تنها در بیمارستان‌های بریتانیا ‌جان بیش از ۲۰ هزار نفر را گرفته، «مهاجمی ناخوانده و نامرئی» توصیف کرد و گفت اکنون وقت آن رسیده که «با هم شروع کنیم و پشت او را به خاک بزنیم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان