انتقاد گروه‌های جمهوری‌خواه مخالف ترامپ در مورد اظهارات فاجعه‌بارش

مصرف مواد ضدعفونی برای درمان کووید ۱۹ از اظهارات اخیر رییس‌جمهور آمریکا بود

 رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در کنار ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا - AFP

دو گروه جمهوری‌خواه که انتخاب مجدد دونالد ترامپ را به چالش کشیده‌اند، در فیلمهای تبلیغاتی یک دقیقه‌ای واکنش پرزیدنت ترامپ به ویروس کرونا را که در جریان آن رئیس جمهوری به گونه‌ای خطرناک  به خوردن (و تزریق) مواد ضدعفونی کننده برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد، به باد حمله گرفته‌اند.

یک فیلم تبلیغاتی همچنین شهروندانی را که در گرماگرم افزایش تلفات کووید ۱۹ به ۵۰ هزار نفر، به مقررات قرنطینه اعتراض می‌کنند، مورد انتقاد قرارداده است و آن را «کلمات حق به‌جانب خودخواهانه» توصیف کرده است.

ویدیوی گروه موسوم به «جمهوری‌خواهان برای حکومت قانون»، تحت عنوان «نامناسب. بیمار. بی‌منطق»، بخش‌هایی از ویدیوی ویراستاری نشده کنفرانس خبری روز پنجشنبه دونالد ترامپ را نشان می‌دهد که در جریان آن، آقای ترامپ اشاره می‌کند که استفاده از اشعه ماورای بنفش و تزریق مواد ضدعفونی کننده (که می‌تواند مرگبار باشد) ممکن است در مبارزه با کووید ۱۹ موثر واقع شود.

این ویدیو پیش از پخش اظهارات آقای ترامپ، می‌گوید: «۵۰ هزار نفر درگذشته‌اند. این رئیس جمهوری ماست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه دیگری از جمهوری‌خواهان مخالف دونالد ترامپ موسوم به «پروژه لینکلن»، که همسر یکی از مشاوران پرسابقه ترامپ عضو آن است، در یک ویدیو «دو آمریکایی» را که «از بطن این همه‌گیری پدید آمده‌اند» مقایسه کرده است که یکی شامل کارکنان بخش‌های ضروری و خط مقدم  و کسانی می‌شود که از مقررات قرنطینه تبعیت کرده‌اند و در خانه مانده‌اند، و دیگری شامل شهروندانی است که در جریان بحران، به مقررات قرنطینه اعتراض کرده‌اند.   

ویدیوی این گروه از جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ که شامل «جورج کانوی» همسر «کلی ان کانوی» مشاور دونالد ترامپ  می‌شود،  دو گروه «کسانی که فداکاری می‌کنند، و آنهایی که طلب می‌کنند» و نیز «کسانی که به گونه‌ای خستگی ناپذیر برای نجات جان آمریکایی‌ها کار می‌کنند»، را با کسانی که «اعتراض و تهدید می‌کنند و حق به جانب و خودخواهانه فریاد می‌زنند» مقایسه کرده است.

این ویدیو می‌گوید: «آنها تنها برای خودشان، منافع‌شان و امیال‌شان می‌جنگند و خواست‌شان را به آنچه صلاح است، ترجیح می‌دهند. ما می‌دانیم ترامپ چه نوع آمریکایی‌ای است. اما سوال مهم این است که شما از چه نوع آن هستید.»  

این ویدیوی تبلیغاتی، اعتراض‌های اعضای راستگرای موسوم به «عملیات انسداد» را که از چند دولت ایالتی خواسته‌اند در گرماگرم شیوع اپیدمی، واحدهای بازرگانی را بازگشایی کنند و از طرف رئیس جمهوری حمایت می‌شود، هدف قرار داده است.

در ماه‌های اخیر، این گروه‌ها با انتشار فیلم های تبلیغاتی به رئیس جمهوری و دستگاه رهبری‌اش و نیز به مقامات بلندپایه حزب جمهوری‌خواه حمله کرده‌اند.

گروه «پروژه لینکلن» در هفته جاری ضمن انتشار یک ویدیو تحت عنوان «آماده»، از جو بایدن که انتظار می‌رود رقیب آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر شود، حمایت کرده‌اند.

این ویدیو آقای بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری را یک «رهبر دوحزبی» خوانده است که «نظرات درست را به سیاست‌های حزبی اولویت می‌دهد» و «مرد امروز» است. در این ویدیو گفته شده است که «همه آمریکایی‌ها در تمام موارد با جو بایدن هم عقیده نیستند، اما می‌دانند او بار دیگر کشور را یکپارچه می‌کند و شهروند آمریکایی را به سیاست‌های حزبی ارجح می‌داند.»

© The Independent

بیشتر از جهان