کاخ الکساندرا و ابتکار تماشای اپرا از داخل خودرو

علاقمندان می‌توانند برای اولین بار از داخل خودرو به تماشای اپرا بنشینند

سپتامبر امسال کاخ الکساندرا اجراهای کوتاه شده اپراهایی از جمله «لابوهم» پوچینی و «فلوت سحرآمیز» موتزارت را میزبانی می‌کند- Wikipedia/John Bointon

شرکت «انگلیش نشنال اپرا» اعلام کرده است که قصد دارد برای نخستین بار در جهان اپرا را به تماشاچیانی عرضه کند که می‌خواهند اپرا را از داخل خودرو تماشا کنند. 

قرار است این رشته اپرا‌ها در کاخ پالاس، در شمال لندن برگزار شود.

سپتامبر امسال کاخ الکساندرا اجراهای کوتاه شده اپراهایی از جمله «لابوهم» پوچینی و «فلوت سحرآمیز» موتزارت را میزبانی می‌کند. 

مردم می توانند این اجراهای زنده را از داخل خودروهایشان تماشا کنند. نوازندگان و خوانندگان نیز قرار است با حفظ فاصله اجتماعی روی صحنه بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استوارت مورفی، رئیس «انگلیش نشنال اپرا» به نشریه گاردین گفت این «قدری تجربی است و اگر جواب بدهد، ممکن است روشی کاملا متفاوت برای عرضه هنر به مردم باشد».

او افزود: «من دلم برای خواهر و برادرم تنگ شده، برای دوستان و دیدن نمایش زنده تنگ شده. این میل طبیعی انسان است. امیدواریم بتوانیم این تجربه جهانی و جمعی را در فضایی امن عرضه کنیم.»

حدود ۳۰۰ خودرو می توانند در این رویداد شرکت کنند . قرار است خودروهای بزرگتر پشت خودروهای کوچکتر پارک شوند. به دوچرخه و موتور سواران نیز اجازه شرکت داده خواهد شد.

آقای مورفی گفت: «به جای دست زدن و هورا کشیدن، مردم اگر بخواهند می‌توانند چراغ‌های خودروهایشان را روشن کرده و بوق هایشان را به صدا در بیاورند.اما تصمیم با خودشان است. ما چیزی را به مردم تحمیل نمی کنیم.»

اگر این تجربه موفقیت آمیز باشد، «انگلیش نشنال اپرا» قصد دارد آن را در سراسر بریتانیا تکرار کند.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر