اُپرای وین هنرجویانش را تشویق کرده است که برای لاغر ماندن سیگار بکشند

یک گزارش تحقیقی مدعی است که هنرجویان تنبیه بدنی و تحقیر شده‌اند

بالرین‌ها در حال تمرین روی صحنه سالن اپرای وین، فوریه ۲۰۱۹- HANS PUNZ / APA / AFP

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که کودکان در آکادمی معتبر رقص «باله»، وابسته به اُپرای دولتی وین، به منظور کنترل وزن خود تشویق به مصرف سیگار شده‌اند.

این رسوایی نخستین بار در ماه آوریل و در زمانی فاش شد که یک گزارش رسانه‌ای، آن آکادمی را متهم کرد که به هنرجویان آسیب‌های جسمی و روانی جدی وارد می‌کند.

روزنامه «فالتر» جزئیات تحقیقی را منتشر کرد که بر پایه آن، مدرسان این آکادمی با استفاده از شیوه‌های «قرن نوزدهمی»، هنرجویان را کتک زده‌اند، موی سرشان را کشیده‌اند و به خاطر شرایط جسمانی‌ یا مشکلات تغذیه‌ای‌شان، آنها را تحقیر می‌کرده‌اند.

روز سه‌ شنبه، کمیسیون ویژه‌ای که از سوی دولت حمایت می‌شود، این گزارش را تایید کرد و ضمن تصدیق این نکته که دانش‌آموزان این آکادمی از مراقبت‌های پزشکی کافی برخوردار نبوده‌اند، اقدامات آکادمی را «بی‌اعتنایی» به حقوق رفاهی کودکان ارزیابی کرد.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کمیسیون سه نفره در طی ۱۶ جلسه دادرسی با ۲۴ نفر مصاحبه کرد. رئیس این کمیسیون، «سوزانه رایندل-کراوسکف»، مدعی شد که به دانش آموزان توصیه شده بوده است که برای لاغر نگه‌داشتن خود، سیگار بکشند. همچنین، هنرجویان با شماره سایز لباس‌هاشان مورد خطاب قرار می‌گرفته‌‌‌اند.   

در این گزارش آمده است: «آشکار است که کودکان و نوجوانان به اندازه کافی در برابر تبعیض، بی‌اعتنایی و پیامدهای منفی (کمبود مراقبت‌های) پزشکی، مورد محافظت قرار نگرفته‌‌اند. حجم تمرینات به شکل متناسب کنترل نشده است، و این باعث به خطر افتادن سلامتی هنرجویان شده است.»  

در واکنش به یافته‌های این کمیسیون، اُپرای دولتی وین گفت که تعداد نمایش‌های دانش‌آموزی را کاهش داده است، و افزود که پیش از ابراز پاسخ جامع‌تر درباره گزارش، لازم است که آن را به دقت بخواند.

این آکادمی در ادامه اضافه کرد که از  زمان طرح این ادعا در اوایل سال جاری میلادی، این فرهنگستان یک دوره آموزشی به منظور تعلیم تغذیه و تصویر بدن برای هنرجویان برگزار کرده است و برای حمایت از آنان، چند روانشناس را به استخدام درآورده است. اما کمیسیون بررسی به اتهامات، این اقدامات را کافی نمی‌داند.

آکادمی اُپرای وین که در سال ۱۷۷۱ تاسیس شده است، یکی از معتبرترین مدارس رقص «باله» در اروپاست. بسیاری از فارغ‌التحصیلان این فرهنگستان در کمپانی‌هایی همچون موسسه «باله سلطنتی لندن» و «تالار باله آمریکا» در نیویورک به رقص باله اشتغال دارند.

بخش انگلیسی «ایندیپندنت» با «اُپرای دولتی وین» برای مصاحبه تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان