حال مبتلایان به کرونا در پایتخت وخیم‌تر شد

ستاد ملی مبارزه با کرونا از باز شدن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها خبر داد

اورژانس تهران می‌گوید مبتلایان به کرونا که به بیمارستان مراجعه می‌کنند بدحال‌تر هستند و مستقیم به آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند-برنا

در حالی که پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران از وخیم‌تر بودن حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در هنگام مراجعه به بیمارستان‌ها در پایتخت خبر می‌دهد، کمیته انتظامی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد از امروز پارک‌ها و تفرجگاه‌ها بازگشایی می‌شوند.

ایرنا به نقل از حسین ذوالفقاری نوشت: «بوستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز فعال می‌شوند تا مردم بتوانند از این فضاها استفاده کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان رئیس اورژانس تهران گفت: «باوجود اینکه تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی کاهش یافته، بیماران مبتلا به کرونا که به بیمارستان منتقل می‌شوند، بدحال‌تر هستند و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند.»

به گزارش ایسنا، صابریان درباره تعداد پرسنل اورژانس تهران که به ویروس کرونا مبتلا شدند، گفت: «حدود ۷۲ نفر با سی تی اسکن ریه مثبت در مورد کرونا در اورژانس تهران داشتیم، البته برخی افراد هم تست مثبت نداشته و بدن درد و علائم دیگری داشتند که جزو مثبت‌ها قرار گرفته و قرنطینه شدند. متاسفانه یک نفر از پرسنل اورژانس تهران فوت شد.» 

بدحال‌تر شدن بیماران مبتلا به کرونا در هنگام مراجعه به بیمارستان‌ها در تهران در حالی است که با گذشت بیش از دو ماه از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، هنوز آماری از تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در پایتخت در دست نیست.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران امروز با ادعای اینکه ایران می‌تواند کیت‌های تشخیص کرونا را صادر کند، افرادی که در مورد آمار ارایه شده از سوی دولت ابراز تردید می‌کنند را بلندگوی بیگانگان نامید.

آمار رسمی وزارت بهداشت حاکی از آن است که حدود ۸۵ هزار نفر در ایران به کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از پنج هزار نفر نیز جان باخته‌اند. با این حال روحانی به رغم هشدار کارشناسان در مورد گسترده‌تر شدن شیوع بیماری در نتیجه عدم رعایت فاصله اجتماعی، بازگشایی کشور را «ضرورت» توصیف می‌کند. او پیش‌تر گفته بود دشمن توطئه کرده که بهانه کرونا کشور را تعطیل کند.